• hodaalhakim

Företagsnamn?

Hej!

Jag håller på tillsammans med 6 andra personer på  att starta ett nytt UF företag. Problemet är att det är svårt att sätta igång om man inte vet vad företagsnamnet ska heta. vi har kommit på men bytt för det låter inte så bra osv. Vi håller på att sälja USB produkter då man bla kan köpa ett usb som är format till ett kort man kan ha i plånboken, en penna med ett inbyggt usb och massa andra usb som är smarta och i olika former. Tips på vad vårt företagsnamn då kan heta? Det ska låta häftigt och lockande. Inte så tråkigt som ordet USB, Det ska dessutom beskriva vårt företag. Kanske något från latin? såsom volvo företaget kom på, som betyder "jag rullar". 

• Svar på tråden Företagsnamn?
  • 130303

Den billigaste marknadsföringen är ett enkelt och tydligt företagsnamn. Jag skulle inte välja något på latin - gemene man kan inte latin därför är det ingen som kommer vet vad det betyder. Välj ett företagsnamn där kunden direkt förstår vad det är företaget säljer. Det behöver kanske inte framgå att det är just USB, men något med teknik åtminstone.

Men avstå från Latin eller random bokstavskombinationer.

• Anonym (I and I)

Buzz inc. (som bus i 'Universial Serial Bus'). Eller varför inte 'In a Flash' (som i usb flash drive)? Kanske redan är taget. MyBuzz? Buzzer? U.S.M.E.?

Svar på tråden Företagsnamn?