• merjama

BF Feb 2015 Göteborg

Hej Alla goa göteborgare och även töserna runt omkring göteborgs kommun.

Jag tänkte starta en grupp för oss gravida töser i göteborg och runtomkring med syfte att man kanske kan ha mysiga träffar.

Jag är 28 år och blir mamma för första gången med BF den 14 feb 2015, är otroligt glad över detta ;)..

Hoppas på att vi kan dela känslor, tankar,funderingar och lära känna varandra då vi är i stort sett samma sits.

Har ingen vän eller nära person som är gravid därför hoppas jag finna nya vänner här :)..

• Svar på tråden BF Feb 2015 Göteborg
  • Cissi2801

Hej!

Här är en tjej som hoppas på en graviditet nu inom kort... Bor i Lysekil som är ca 10 mil från Göteborg...

Skulle av skoj att hänga här

• gbg1984

Hej!

Vad kul! Jag är 30 år och väntar första barnet i Gbg. Bf i mars så jag går in i vecka 21 snart. Är först bland mina närmsta vänner att få barn och vill gärna hitta andra gravida att dela erfarenheter med :) hur mår du i din graviditet? Har du gjort ultraljud än? Jag gjorde det förra vecka, riktigt häftigt :)

• Cissi2801
    gbg1984 skrev 2014-10-11 09:17:54 följande:

Hej!

Vad kul! Jag är 30 år och väntar första barnet i Gbg. Bf i mars så jag går in i vecka 21 snart. Är först bland mina närmsta vänner att få barn och vill gärna hitta andra gravida att dela erfarenheter med :) hur mår du i din graviditet? Har du gjort ultraljud än? Jag gjorde det förra vecka, riktigt häftigt :)

Jag har inte gjort något ultraljud än, väntar på att få ta grav testet för att se om jag och sambon äntligen lyckats...

Jag fyller 30 om två månader
  • merjama
    gbg1984 skrev 2014-10-11 09:17:54 följande:

Hej!

Hej hej där, änsålänge "peppar peppar peppar" så hat jag haft en väldig lätt grav. Inget illamående eller några tydliga symptom förutom sparkar och att magen växer.

Är också första bland mina vänner som får barn så lite lite tråkigt må ja säga att helgerna har varit när alla ska ut på sina krogsrundor. Ja jag har gjort UL och fick reda på att det ät en liten gosse????. Ska du ta reda på kön? Har du känt några sparkar eller fladder än? Spännande detta ????
  • merjama
    Cissi2801 skrev 2014-10-11 19:14:54 följande:
    Jag har inte gjort något ultraljud än, väntar på att få ta grav testet för att se om jag och sambon äntligen lyckats...

Jag fyller 30 om två månader
    Hejsan , jasså det är gravtest på G, när är det BIM för dig? Hoppas på ett stort Plus för dig ????
  • Cissi2801
    merjama skrev 2014-10-12 16:11:55 följande:
    Hejsan , jasså det är gravtest på G, när är det BIM för dig? Hoppas på ett stort Plus för dig ????
    Det ska vara på lördag men den kan oxå komma tidigare, men den har inte dykt upp än "peppar peppar peppar" men som sagt jag ska iallafall köpa ett test och sen se vad som händer
  • gbg1984

Hej merjama! Åh kul att du vet vilket kön det blir :) vi vet också men har tänkt hålla det för oss själva tills den bestämmer sig för att komma ut. Men det är ju lätt att försäga sig så får se om vi klarar det ;) jag kände en del sparkar igår kväll, så häftigt. Det fladdrar verkligen runt i magen. Har ni köpt något åt bebis än? Vi har inte skaffat något, tänkte vänta tills det närmar sig lite mer. Ja visst känner man sig lite bortanför kompisarna nu. Jag är fortfarande rätt trött om kvällarna så orkar inte göra så mycket längre, men hoppas det blir lättare snart. Hur är det med din sömn? Jag vaknar upp varje natt vid fyra och kan inte somna om utan går upp en stund sen somnar jag om så nu är det också mitt k natten så jag ska försöka somna snart igen :)

• merjama
    gbg1984 skrev 2014-10-14 05:03:54 följande:

Hej merjama! Åh kul att du vet vilket kön det blir :) vi vet också men har tänkt hålla det för oss själva tills den bestämmer sig för att komma ut. Men det är ju lätt att försäga sig så får se om vi klarar det ;) jag kände en del sparkar igår kväll, så häftigt. Det fladdrar verkligen runt i magen. Har ni köpt något åt bebis än? Vi har inte skaffat något, tänkte vänta tills det närmar sig lite mer. Ja visst känner man sig lite bortanför kompisarna nu. Jag är fortfarande rätt trött om kvällarna så orkar inte göra så mycket längre, men hoppas det blir lättare snart. Hur är det med din sömn? Jag vaknar upp varje natt vid fyra och kan inte somna om utan går upp en stund sen somnar jag om så nu är det också mitt k natten så jag ska försöka somna snart igen :)

Ja har redan försagt mig ,tänkte hålla det hemligt men började säga han att i sammanhang att vänner och familj reagerade direkt då kunde jag inte blå neka ????, ja nu känner jag sparkar och kunde se en liten skymt utanför magen igår, men mer likt en muskelryckning såg det ut som. Makrn har fortfarande inte kunnat känna något.

Jag känner mig också trött om kvällarna och orkar inte mycket men ändå böir jag sisådär uttråkad varje helg då vännerna roar sig och jag tycker synd om maken som får _"stå" ut med mig som somnar 2300 på soffan haha. Vilken vecka är du nu i? Själv är jag i 22-+3 (v23)????????
Svar på tråden BF Feb 2015 Göteborg