• Morrfan

Kavat yxhult???

Jag har köpt ett par superfina Kavat Yxhult till min flicka som är 18 månader. De verkar relativt varma men lite hala? Såg nu att sulan är i PU och inte i gummi. Då vi bor i mellersta Norrland funderar jag på om denna ska blir ett dåligt alternativ? Finns det någon som har erfarenhet av denna sko? Och i vilken del av Sverige bor ni då? Vad har ni annars för tips på vinterskor som håller en liten fot varm, torr och som har bra fäste på snö?

• Svar på tråden Kavat yxhult???
  • Orkide

Förra året köpte vi Kavat Vindeln då var sonen 2 år. Så himla supernöjd! Sonen var aldrig kall eller blöt om foten. Enkla att ta på själv.

Köper de igen i år!

Vi bor i Sthlm. Men om man köper ett inlägg eller har bra sockor så borde de funka för kalla dagar i Norrland.

• Aladdin
    Orkide skrev 2014-10-11 09:54:37 följande:

Förra året köpte vi Kavat Vindeln då var sonen 2 år. Så himla supernöjd! Sonen var aldrig kall eller blöt om foten. Enkla att ta på själv.

Köper de igen i år!

Vi bor i Sthlm. Men om man köper ett inlägg eller har bra sockor så borde de funka för kalla dagar i Norrland.

Fast nu handlade det väl om sulans grepp mot isen?
  • Margaux

Vi har provat Viking, Kavat, Timberland och Sorel och så långt är vi mest nöjda med Viking. Vi bor i Oslo så inte jättelångt norr men vi är ofta på fjället. Viking har bra sulor och jättebra värmeisolation samt de håller torrt när det är vått ute.

• Orkide

Sorty ts, läste lite snabbt.. Vi hade inga problem med sulans grepp på Vindeln i alla fall.

Svar på tråden Kavat yxhult???