• dubbelt2

aktiv på messenger på facebook

Om man står som aktiv på messenger på facebook betyder det att man är påloggad då på facebook el bara på messenger?

• Svar på tråden aktiv på messenger på facebook
  • Kereza

Ingetdera, såvitt jag märkt. Igår låg jag och min sambo och tittade på film när vår roommate kom ner från köket och surade för att min sambo inte svarar Facebook trots att han "bevisligen" var online. Jag kollade på min Facebook och mycket riktigt var min sambo online  och aktiv, med grön blipp och allt. Fast i verkligheten hade han inte gått i närheten av datorn på över en timme, och iPaden (som han var inloggad på) var i vilo-läge, så även om han visats som online så borde han inte haft den gröna blippen. Man kan inte lita på Facebook alls, faktiskt. Och min lillerbor använder inte sin Facebook, han använder bara Messenger-delen och har helt lustigt varierande status som online, offline, inaktiv, på mobil, på web - finns ingen logik i det. Det bästa är nog att fråga. 

• InfiniteLoveSE

Det ska vara så att man är aktiv på Facebook om man har en grön plupp. Om någon har varit iväg från telefonen så brukar det efter ett tag stå t.ex. "22 min" bredvid namnet för att personen var online för 22 minuter sedan! Kanske blir fel om man inte stänger ner appen osv. Hoppas det löser sig!

Emilia

infinitelove.se

Svar på tråden aktiv på messenger på facebook