• Södertörn

Barnfri weekend i Stockholm! Tips tack!

Hej!

Åker till Stockholm med min man nästa helg UTAN barnen. Har aldrig hänt tidigare, varken Stockholmsbesök el resa utan barnen ????

Så, vad får man inte missa under en weekend?! Tar gärna emot tips på både aktiviteter och mysiga fika/matställen!

• Svar på tråden Barnfri weekend i Stockholm! Tips tack!
  • Anonym (08)

Budget?
    Intressen?
    Matpreferenser?

• Zinara

Vill du ha Stockholms bästa kaffe så ska ni gå till Chokladkoppen i gamla stan, har varit på hur många kaféer som helst men finns inget som är bättre och att gå runt i gamla stan innan och titta i alla småbutiker är ett trevligt sätt att fördriva ett par timmar på. 

Resten så undrar jag som ovan ang, intressen, budget och smakpreferenser. Alla gillar ju olika saker så det är lättare med aktiviteter om man vet lite mer om er.

Har ni aldrig varit i Stockholm så kan jag rekomendera Stockholm under broarna, en guidad båttur som är väldigt bra. Finns även vanliga guidade turer.

• Södertörn

Vi har aldrig varit i Stockholm så allt blir nytt för oss ????

Vi har väl lite olika intressen, mannen och jag, men har enats om att vi gärna vill se så mycket som möjligt av Stockholm. Kanske ett el två museum, Skansen, gamla stan, Djurgården, slottet. Restauranger och fik behöver inte vara flashiga el kända, bara det är prisvärd och god mat!

Budgeten, ja vad säger man.....inte lyxigt värre men betalar om det är värt det ????

Tacksam för alla tips ????

• Södertörn

Ser att det blir frågetecken här och där! Inte som jag är förvirrad utan tydligen blir mina smileys till frågetecken! : )

• Anonym (08)
    Zinara skrev 2014-10-12 13:04:01 följande:

Vill du ha Stockholms bästa kaffe så ska ni gå till Chokladkoppen i gamla stan, har varit på hur många kaféer som helst men finns inget som är bättre och att gå runt i gamla stan innan och titta i alla småbutiker är ett trevligt sätt att fördriva ett par timmar på. 

Gamla stan är totalt överreklamerat, bara kommers och souvernirbutiker. 
  • Anonym (Rival)

Var ska ni bo?

Brunchen på Rival är riktigt bra. Eller på Fotografiska. Fotografiska är för övrigt bästa museet i stan tycker jag. Skansen, vad ska ni dit att göra?

Om vädret är fint kan ni promenera kring Rosendal, det är trevligt!

Svar på tråden Barnfri weekend i Stockholm! Tips tack!