Nyttförmig skrev 2014-10-13 19:08:55 följande:
Tack för snabba svar:) tanken är att amma.
Vad ska man tänka på vid vagn köp?
Jag skulle tänka på vart vagnen skall rulla först och främst: I stan eller på landet? Ska man ut i spenaten är det ju fyra fasta hjul som gäller. En vagn med svängbara, låsbara framhjul funkar bra i stan och på grusväg utan djupt grus.
För det andra: Behöver du kunna lyfta ur och i bebisen mycket ur vagnen? Måste ni lämna vagnen i ett förråd och sedan bära bebisen in i lägenheten? Hämtar du andra barn på dagis? I så fall skulle jag rekommendera en sittvagn som du kan ha en lift i, dvs en liggväska som du kan lyfta ur och bära enkelt utan att du behöver ta med dig hela vagnen.
Behöver du inte detta så kör på en separat liggdel och en sittdel istället. Liggdelen ger en mer rejäl sängkänsla än liften och är dessutom lite rymligare både på bredden och höjden. Ser snyggare ut oxå om du frågar mig

.
Hur som helst: vad du än väljer kan jag varmt rekommendera Emmaljungas vagnar. De har alla varianter av sittvagnar man kan ha lift i, duovagnar med liggkorgar, svänghjul och fasta hjul osv. Jag har haft 5 olika emmaljunga genom åren och har varit nöjd med allihop! Finns dessutom att hitta till bra pris på Blocket om man vill köpa beg, och säljer man dem vidare kan man lätt få tillbaka pengarna