• Wall Enberg

Hur många röster får SD 2018/2022, allt annat lika?

Kommer S och M först till sans, kan dom få ut SD ur Riksdagen men det återstår att se hur M utvecklar sig för Löfven är listig. Vad tror du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-14 00:22
    Omröstningen hackad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många röster får SD 2018/2022, allt annat lika?
  • Wall Enberg
    Ingram skrev 2014-10-14 00:27:01 följande:
    Nja, jag tror inte det och jag tror att det vore väldigt fel väg att gå för S eftersom deras väljare i stort inte alls vill ha SD- politik.
    Men det spelar ingen stor roll, hypen gällande Sd har lagt sig om 8 år...kanske kommer det något nytt som är ännu värre som är spännande eller så har folk svängt om totalt.
    Vet du hur S och M var före 2066 och ner lika SD?
  • Ingram
    Wall Enberg skrev 2014-10-14 00:31:53 följande:
    Dumheter, SD har funnits i över 20 år och har dubblat sig i varje val. De kan annat än en rättvis flyktingpolitik och är vågmästare så de andra klagar på varandra för samarbete med SD.
    Det är ju först på senare år som partiet blivit stora och det är ju tack vare missnöjesröstarna vilket såklart kommer att avta när det inte längre anses "lite coolt".
    Det vore ett stort misstag för (S) att börja samarbeta med SD då de skulle svika sina egna väljare och jag är rätt säkert på att Löfven aldrig skulle samarbeta med dem.
    Däremot kommer vi troligen framöver, inte de närmsta 2 åren kanske men senare, se ett större samarbete mellan partierna för att blocka just SD.
    Men vi kan ju omöjligt veta hur det kommer att bli om 4, 8 eller 12 år...vi kan bara anta men jag skulle satsa mina pengar på att SD ökar 2018 men backar rejält 2020.
  • Wall Enberg
    Ingram skrev 2014-10-14 00:35:03 följande:
    Det är ju först på senare år som partiet blivit stora och det är ju tack vare missnöjesröstarna vilket såklart kommer att avta när det inte längre anses "lite coolt".
    Det vore ett stort misstag för (S) att börja samarbeta med SD då de skulle svika sina egna väljare och jag är rätt säkert på att Löfven aldrig skulle samarbeta med dem.
    Däremot kommer vi troligen framöver, inte de närmsta 2 åren kanske men senare, se ett större samarbete mellan partierna för att blocka just SD.
    Men vi kan ju omöjligt veta hur det kommer att bli om 4, 8 eller 12 år...vi kan bara anta men jag skulle satsa mina pengar på att SD ökar 2018 men backar rejält 2020.
    Du har historiken ganska fel, SD har dubblat sig i varje val tack vare breddning då de legat lågt om massinvandringen.

S och M blockade alla andra i riksdagen för 2006 i många år på SDs linje, åsikterna är inte så olika idag egentligen så SD tar från alla partier, tills de andra sansar sig och blir som förut ex.
    Luciabeslutet ? Wikipedia

• Ingram
    Wall Enberg skrev 2014-10-14 00:55:17 följande:
    Du har historiken ganska fel, SD har dubblat sig i varje val tack vare breddning då de legat lågt om massinvandringen.

S och M blockade alla andra i riksdagen för 2006 i många år på SDs linje, åsikterna är inte så olika idag egentligen så SD tar från alla partier, tills de andra sansar sig och blir som förut ex.
    Luciabeslutet ? Wikipedia
    Hur som helst så är det på 2000- talet som de blivit stora och det var först då man började talade om dem på allvar.
    Men återigen så är jag säker på att de kommer öka fram tills nästa val men tappa rejält valet efter det. Att man ökat i antal under en period säger egentligen ingenting.

Det värsta S och M kan göra är att börja samarbeta med dem, det kommer man förlora stort på...speciellt S men jag tror återigen inte att Löfven kommer sträcka ut ens ett lillfinger.
  • Wall Enberg
    Ingram skrev 2014-10-14 00:58:35 följande:
    Hur som helst så är det på 2000- talet som de blivit stora och det var först då man började talade om dem på allvar.
    Men återigen så är jag säker på att de kommer öka fram tills nästa val men tappa rejält valet efter det. Att man ökat i antal under en period säger egentligen ingenting.

Det värsta S och M kan göra är att börja samarbeta med dem, det kommer man förlora stort på...speciellt S men jag tror återigen inte att Löfven kommer sträcka ut ens ett lillfinger.
    Dom samarbetar i riksdagen varje dag, annars kan det inte fungera som vanligt.
    Den maniska iden om massinvandring är försumbar globalt sett som en mental förvillelse, då vi tar emot en tusendel av 50 miljoner till höga kostnader när resten får leva i misär.
    Vi har redan tagit emot från alla våra grannar och kan inte vara en global socialbyrå, när det ex. inte ens finns pengar till en fungerande sjukvård längre här så folk dör i onödan.
  • Ingram
    Wall Enberg skrev 2014-10-14 06:12:14 följande:
    Dom samarbetar i riksdagen varje dag, annars kan det inte fungera som vanligt.
    Den maniska iden om massinvandring är försumbar globalt sett som en mental förvillelse, då vi tar emot en tusendel av 50 miljoner till höga kostnader när resten får leva i misär.
    Vi har redan tagit emot från alla våra grannar och kan inte vara en global socialbyrå, när det ex. inte ens finns pengar till en fungerande sjukvård längre här så folk dör i onödan.
    Nej de samarbetar inte i riksdagen, däremot kan de råka rösta likadant då och då men ett aktivt samarbete görs inte.
    Jag har inte uppfattat detta som en diskussion om SDs politik utan om hur många röster de kan få i kommande val.
    Jag ogillar allt som SD står för men orkar inte skriva det igen, och jag har inse att "ta diskussionen" inte är rätt väg att gå när man har med folk som har SD- åsikter att göra.
    Men finns pengar till sjukvård gör det i Sverige, vi har en bra sjukvård och vi är ett mycket rikt land.
  • anaxo

Hur kan någon som läst deras partiprogram rösta på SD?
    SD har förslag på att begränsa media?
    SD lovar att försämra A-kassan?
    SD vill begränsa allmänpension?
    SD vill höja avgiften för barnomsorg?
    SD vill höja avgiften för läkarbesök för att minska vårdkön?
    SD vill försämra studiemedlen?
    SD vill förändra rösträtt för kvinnor?
    SD vill ändra så endast svenskfödda får rösta?
    SD vill begränsa arbetsrätten?
    SD vill avskaffa socialbidragen?
    SD vill avskaffa barn och bostadsbidragen?
    SD vill tillsätta domare?
    SD vill sänka skatten för den som har hög inkomst?

OSV läs och begrunda deras program även om de döljer en del med undvikande ord 

• slirren
    anaxo skrev 2017-11-05 15:52:37 följande:

Hur kan någon som läst deras partiprogram rösta på SD?
    SD har förslag på att begränsa media?
    SD lovar att försämra A-kassan?
    SD vill begränsa allmänpension?
    SD vill höja avgiften för barnomsorg?
    SD vill höja avgiften för läkarbesök för att minska vårdkön?
    SD vill försämra studiemedlen?
    SD vill förändra rösträtt för kvinnor?
    SD vill ändra så endast svenskfödda får rösta?
    SD vill begränsa arbetsrätten?
    SD vill avskaffa socialbidragen?
    SD vill avskaffa barn och bostadsbidragen?
    SD vill tillsätta domare?
    SD vill sänka skatten för den som har hög inkomst?

OSV läs och begrunda deras program även om de döljer en del med undvikande ord 

Utan att vara sverigedemokrat så tycker jag inte att dina påståenden verkar matcha deras partiprogram direkt..
  • anaxo
    slirren skrev 2017-11-05 17:32:21 följande:
    Utan att vara sverigedemokrat så tycker jag inte att dina påståenden verkar matcha deras partiprogram direkt..
    då har du inte läst och förstått deras program

Svar på tråden Hur många röster får SD 2018/2022, allt annat lika?