• 19Mamma87

praktik förlossning undersköterska

Jag ska ha praktik på förlossningen och jag utbildar mig till uska. Vad kommer jag att få göra?? Vill vara lite förbered vad jag kommer att få göra.

• Svar på tråden praktik förlossning undersköterska
  • Anonym (minna)
    Anonym (Seriöst) skrev 2015-05-22 08:50:10 följande:

Jag tror det är någon som skojar med er...

Minna: du skriver ibland helt korrekta grammatiska svenska meningar och ibland ser det ut som om du bott i Sverige högst ett år.. Hur kan det komma sig?

Vi har olika nivåer därför det kommer sig...
  • Anonym (minna)

Svensk sjukvård är bästa bland de sämsta

• Sweet Sofia
    Anonym (minna) skrev 2015-05-22 13:48:02 följande:

Svensk sjukvård är bästa bland de sämsta

Det är tin åsikt.
  • modsey
    Anonym (minna) skrev 2015-05-22 12:19:37 följande:

Därför du fick snitt. jag vill inte snitt.

Så du vet varför jag fick snitt. Otroligt bra eftersom jag inte skrivit om det här...

Och din andra fråga...nej jag är inte från sfi jobbar i vården och är utbildad anestesisjuksköterska
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (minna) skrev 2015-05-22 13:38:45 följande:
    Vi har olika nivåer därför det kommer sig...
    Ni är alltså flera olika personer som sitter och skriver under namnet "Minna", förstår jag dig rätt?

Och ni tycker alla samma konstiga saker om svensk sjukvård?
  • Anonym (minna)
    Sweet Sofia skrev 2015-05-22 13:33:48 följande:
    Du gör ju som du vill, men vården i Sverige ligger bland de bästa.
     Jag så trött på den.
    Jag vet och alla vet att det är dålig. Ni kanske jobbar  på sjukhus  därför ni alla skriver här hur duktiga ni är.

Alla som jag känner i Sverige fick dålig sjukvård även sämre än dålig. Vi  behöver inte sån vård.

• Anonym (minna)
    Anonym (Seriöst) skrev 2015-05-22 14:14:35 följande:
    Ni är alltså flera olika personer som sitter och skriver under namnet "Minna", förstår jag dig rätt?

Och ni tycker alla samma konstiga saker om svensk sjukvård?
    Alla tänker likadant och inte bara invandrare.

Det är ni som konstiga. Du bodde jobba. Varför sitter du här? Varför skriver du med felstavning om du utbildade ssk???
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (minna) skrev 2015-05-22 14:24:56 följande:
    Alla tänker likadant och inte bara invandrare.

Det är ni som konstiga. Du bodde jobba. Varför sitter du här? Varför skriver du med felstavning om du utbildade ssk???
    Jo tjena.

Haha jag utbildar inte sjuksköterskor. Jag sitter på kontor, vid en dator..you get the picture ;)

Sen kunde jag inte se att jag stavat fel, du får gärna visa vart stavfelet är :)
  • lana25
    Anonym (Ssk) skrev 2015-05-21 22:55:48 följande:

Att läkare finns med vid komplikstionsfria förlossningar i många andra länder beror på att barnmorskorna där inte alls är lika välutbildade som i Sverige. Inte många länder som har så duktiga sjuksköterskor som oss. Delvis därför svenska ssk lätt får jobb i Norge och andra länder.

Svenska barnmorskor är inte alls välutbildade och inte duktiga heller.Vilken mardröm om jag ska träffa svenska barnmorskor i andra länder också!
  • modsey
    lana25 skrev 2015-06-09 02:03:24 följande:

Svenska barnmorskor är inte alls välutbildade och inte duktiga heller.Vilken mardröm om jag ska träffa svenska barnmorskor i andra länder också!

I vilka andra länder menar du har de generellt en bättre mer välutbildad kår av barnmorskor ?
  • lana25
    modsey skrev 2015-06-09 07:08:49 följande:
    I vilka andra länder menar du har de generellt en bättre mer välutbildad kår av barnmorskor ?
    om de  är "välutbildade" varför jobbar de så dålig?
    Varför de sa likgiltiga, slarviga, elaka och inkompetenta?

• modsey
    lana25 skrev 2015-06-09 11:44:21 följande:

om de  är "välutbildade" varför jobbar de så dålig?

Varför de sa likgiltiga, slarviga, elaka och inkompetenta?

Hur många hundratals barnmorskor har du mött ?
  • lana25

Mardröm För att tr

modsey skrev 2015-06-09 12:42:13 följande:
    Hur många hundratals barnmorskor har du mött ?
    mardröm !  Kanske finns några bra barnmorskor bland hundratals men jag har aldrig mött duktiga barnmorskor i Sverige. Gravid
  • modsey
    lana25 skrev 2015-06-09 19:58:17 följande:

Mardröm För att tr

mardröm !  Kanske finns några bra barnmorskor bland hundratals men jag har aldrig mött duktiga barnmorskor i Sverige. Gravid
    men hur många HAR du träffat?
    Jag är 48 år, har fyra barn och träffat ganska många bara i och med att vänta och föda dem.
    Lägger till de jag träffat vid missfall, undersökningar och preventivmedelsrådgivning och jag kan uppriktigt säga att av de kanske 10-15 stycken har jag kanske träffat 1-2 mindre bra eller trevliga.
    Lägg sen till alla jag träffat som jag mött i jobbet, säkert 100 stycken...så kanske 5-6 av dem varit mindre bra eller dåliga. Resten; proffsiga, kunniga och empatiska.
    För att uttala dig så kategoriskt om en hel kategori så förmodar jag att du har ett underlag på mer än 500 stycken??
  • Anonym (minna)
    Anonym (inte alls) skrev 2015-05-21 20:25:35 följande:

Jag kände att jag som födande kvinna fick mycket mer stöttning genom att ha med en student, då förklarades ju allt som hände så även jag förstod och hängde med..

Har du källa på att bm inte vill att man ska samtycka till studenter?

Du tycker aldrig man ska ha praktik i sin utbildning?
    Nej, jag  hängde inte med. Tvärtom barnmorska bara skrämde mig och jag fick ingen stött alls. De brydde inte stötta mig.Väldig grymma och likgiltiga barnmorskor i Sverige!
  • Anonym (Seriöst)

Mata inte trollet mer...

• Anonym (minna)
    Anonym (Seriöst) skrev 2015-06-09 21:53:07 följande:

Mata inte trollet mer...

det är du som är troll

• Anonym (minna)
    modsey skrev 2015-06-09 20:37:21 följande:
    men hur många HAR du träffat?
    Jag är 48 år, har fyra barn och träffat ganska många bara i och med att vänta och föda dem.
    Lägger till de jag träffat vid missfall, undersökningar och preventivmedelsrådgivning och jag kan uppriktigt säga att av de kanske 10-15 stycken har jag kanske träffat 1-2 mindre bra eller trevliga.
    Lägg sen till alla jag träffat som jag mött i jobbet, säkert 100 stycken...så kanske 5-6 av dem varit mindre bra eller dåliga. Resten; proffsiga, kunniga och empatiska.
    För att uttala dig så kategoriskt om en hel kategori så förmodar jag att du har ett underlag på mer än 500 stycken??
    Finns någon plats att publicera namnen på inkompetent  personal så att man kan varna för dem?
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (minna) skrev 2015-06-09 21:58:40 följande:

det är du som är troll

Hehe. Nä.
  • modsey
    Anonym (minna) skrev 2015-06-09 22:07:39 följande:
    Finns någon plats att publicera namnen på inkompetent  personal så att man kan varna för dem?
    Om man själv är seriös så gör man en anmälan och låter det utredas.
Svar på tråden praktik förlossning undersköterska