• VIDE MI

Vilket är erat finaste killnamn?

Vilket namn på en kille tycker ni är absolut finast?

• Svar på tråden Vilket är erat finaste killnamn?
  • charlie00

Pojknamn är svårt men jag gillar Gabriel och Jonathan. Även Gustav(med v, annars blir det katten) går hem, tycker det är charmigt sött på speciellt en bebis...

• Skutt

Love är mitt favorit namn men det är ju både flick och pojknamn:) så Jojje får bli pojknamn

• Fnularen

Självklart sönernas namn Valdemar och Joakim, och sen gillar jag även Maximilian, Milo, William och Daniel, vet dock inte vilket av dessa som brorsan ska heta.

2008-12-15 Valdemar, 2011-05-26 Signe, 2013-12-22 Joakim, BF-2014-12-03
  • Söt Som Socker

Love, Ludvig och Lysander är mina favoriter som tilltalsnamn. Jag läste det i det senare i en Shakspeer pjäs och bara älskade det, det utalas som Alexander alltså Sander delen utalas Sander (är jag begriplig? jag är väldigt trött just nu :)).

Andra namn som jag älskar men av en eller annan anledning inte vill döpa mina framtida söner till är: Erik, Mattias, Uno, Fjordor, Gustaf/Gustav och Tristan (det är assnyggt men med tanke på vad trist betyder på svenska så blir det helt fel på svenska).

• Söt Som Socker
    Skutt skrev 2014-10-31 10:05:08 följande:

Love är mitt favorit namn men det är ju både flick och pojknamn:) så Jojje får bli pojknamn

Love är ett pojknamn. Det är en svensk variant på det tyska namet Ludwig. Lova är den feminina formen av Love. Love är en kille och Lova är en tjej. Sen vet jag att det finns en del tjejer som heter Love men det är ett killnamn. :). Ett väldigt vackert killnamn bör tilläggas :).
Svar på tråden Vilket är erat finaste killnamn?