Hammare föll mot mitt barn - ska jag vara orolig?
Detta hände när min man höll på att koppla in en lampa i taket i går kväll. Istället för att hänga den hammare han använde i sina byxor då han ville undvika att vår son på 15 månader skulle få för sig att ta den, så la ha den på ovansidan av en dörr han stod bredvid. Då gjorde sonen något han inte hade föreställt sig, nämligen tryckte på dörren så hammaren föll ner, rakt mot pojken!! Maken ropade ut i förskräckelse och pojken började skrika. Detta kan ju bero både på att han blev träffa men också på att han blev rädd när maken skrek till. Ingen av oss hann se hur hammaren träffade honom men det känns att han har en bula, den känns inte jättemycket då den verkar vara på ett stort område rakt uppe på huvudet. Han måste ha haft änglavakt och fick gummiskaftet och inte järndelen över huvudet men jag är orolig för om detta ändå kan få några allvarliga följder eller ska skallbenet klara en sådan "stöt" och alltså ha lyckats skydda hjärnan? Bör vi ta honom till ett sjukhus för en undersökning?Han var pigg och glad ganska snabbt efteråt när han hade blivit tröstad.