• Lennart777

Senaste Sentio oktobermätning fick SD 16,7, varför får de så lite?

De flesta börjar ändå vakna och inse sanningen vad som händer, ändå får SD endast 16 ,7 procent, är folk fortfarande rädda att rösta på de?

En annan märklig sak är att innan valet så låg SD på mellan 6-10 procent i opinionsmätningar. Efter valet där de fick 13 procent fick SD helt plötsligt mellan 13 och 16 procent, hur kan detta vara möjligt? Samma sak efter valet 2010. Detta visar tydligt på att opinionsmätningsföretagen medvetet håller nere SDs resultat. Är dessa 16,7 procent egentligen ca 20 procent??

avpixlat.info/2014/10/14/sentio-oktober-sd-167/

• Svar på tråden Senaste Sentio oktobermätning fick SD 16,7, varför får de så lite?
  • Anonym (TC)
    Gert skrev 2014-10-19 19:36:07 följande:
    Så i politiken har rasism ökat bara för att man har börjat diskutera frågor som tidigare har varit tabu pga av rädslan för att bli kallade rasister?
    Den har ökat bl.a. för att vi har en andra vice talman som har sagt: 
    "Vad är det som säger att den s k normaliseringen slutar med att bi- homo- och transpersoner skall normaliseras? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala."
    "Islam är det största hotet mot västerlandet"

Även...

Rättspolitisk taleman som har sagt:
    "
    Våldtäkt uttryck för islamisk kultur"

Partiledare som har sagt:
    "Det är ju i första hand invandring från länder utanför Europa eller USA eller Australien(...)Totalstoppet kommer också att omfatta asylinvandringen." (om vad de menar med totalstopp på icke-vesäntlig invandring)
    "Muslimerna är vårt största utländska hot sedan andra världskriget"
    "Jag tycker att det är mer fel på dig än på muslimerna."
    "75 procent av de dömda våldtäktsmännen i Gävle tingsrätt under 2009 kommer från Mellanöstern"

Riksdagsledamot (Ekeroth) som har sagt:
    "Araber drivs av ett hat, en önskan om döden"
    "I dag står vi i Europa inte mot ett militärt hot. Vi är inne i en ny fas av ett regelrätt krig som vi inte har inlett. Det är 1 400 år gammalt och det har inte förändrats nämnvärt."
    "
    Det är dags att Sverige tar problemen med islam på allvar. Ett stopp för invandringen från muslimska länder, förbjudande av muslimska friskolor, stopp för nybyggnation av moskeér, hårdare kontroll och övervakning över redan existerande moskeér samt en informationskampanj om islam och dess brott mot mänskligheten, som bör införlivas i skolundervisningen, ser jag som som ett minimum för att kunna bemöta både den våldsamma och lagliga islamiseringen."
    "
    Sverige tar emot mena-folk, blir gång på gång belönade med; våld, hot och otacksamhet."

För att nämna några få. 
  • Gert
    Anonym (TC) skrev 2014-10-19 19:48:54 följande:
    Den har ökat bl.a. för att vi har en andra vice talman som har sagt: 
    "Vad är det som säger att den s k normaliseringen slutar med att bi- homo- och transpersoner skall normaliseras? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala."
    "Islam är det största hotet mot västerlandet"

Även...

Rättspolitisk taleman som har sagt:
    "Våldtäkt uttryck för islamisk kultur"

Partiledare som har sagt:
    "Det är ju i första hand invandring från länder utanför Europa eller USA eller Australien(...)Totalstoppet kommer också att omfatta asylinvandringen." (om vad de menar med totalstopp på icke-vesäntlig invandring)
    "Muslimerna är vårt största utländska hot sedan andra världskriget"
    "Jag tycker att det är mer fel på dig än på muslimerna."
    "75 procent av de dömda våldtäktsmännen i Gävle tingsrätt under 2009 kommer från Mellanöstern"

Riksdagsledamot (Ekeroth) som har sagt:
    "Araber drivs av ett hat, en önskan om döden"
    "I dag står vi i Europa inte mot ett militärt hot. Vi är inne i en ny fas av ett regelrätt krig som vi inte har inlett. Det är 1 400 år gammalt och det har inte förändrats nämnvärt."
    "Det är dags att Sverige tar problemen med islam på allvar. Ett stopp för invandringen från muslimska länder, förbjudande av muslimska friskolor, stopp för nybyggnation av moskeér, hårdare kontroll och övervakning över redan existerande moskeér samt en informationskampanj om islam och dess brott mot mänskligheten, som bör införlivas i skolundervisningen, ser jag som som ett minimum för att kunna bemöta både den våldsamma och lagliga islamiseringen."
    "Sverige tar emot mena-folk, blir gång på gång belönade med; våld, hot och otacksamhet."

För att nämna några få. 
    Så det är bara sverigedemokrater som har sagt kontroversiella saker? Tja, vi hade ju en moderat kulturminister som skar tårta från skrikande afrikan.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (TC)
    Gert skrev 2014-10-19 20:08:29 följande:
    Så det är bara sverigedemokrater som har sagt kontroversiella saker? Tja, vi hade ju en moderat kulturminister som skar tårta från skrikande afrikan.
    Skillnaden är att det där är ett misstag som uppstod i stundens hetta och hon har bett om ursäkt (även om det självklart är hemskt). SD:arna gör det om och om igen, påpekar tydligt att de absolut inte tar tillbaka det. Dessutom bygger SD:s politik på främlingsfientlighet och flera partitoppar är rasister och har fotograferat sig med SS-soldater. Kom tillbaka när du hittar Reinfeldt och Löfven leendes tillsammans med nazisterna som dödade judar under andra världskriget. 
  • Gert
    Anonym (TC) skrev 2014-10-20 22:29:45 följande:
    Skillnaden är att det där är ett misstag som uppstod i stundens hetta och hon har bett om ursäkt (även om det självklart är hemskt). SD:arna gör det om och om igen, påpekar tydligt att de absolut inte tar tillbaka det. Dessutom bygger SD:s politik på främlingsfientlighet och flera partitoppar är rasister och har fotograferat sig med SS-soldater. Kom tillbaka när du hittar Reinfeldt och Löfven leendes tillsammans med nazisterna som dödade judar under andra världskriget. 
    Vad menar du med stundens hetta? Det var en konstutställning och som du ser hade kulturministern roligt. Sen bad hon väl aldrig om ursäkt heller? Hon och den afrosvenska konstnären tyckte inte alls att det var rasistiskt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (TC)
    Gert skrev 2014-10-21 16:49:27 följande:
    Vad menar du med stundens hetta? Det var en konstutställning och som du ser hade kulturministern roligt. Sen bad hon väl aldrig om ursäkt heller? Hon och den afrosvenska konstnären tyckte inte alls att det var rasistiskt.
    Hon hade redan innan lovat att hon skulle skära första biten. Då visste hon inte hur tårtan såg ut. Det är inte superkonstigt att hon tänkte att hon ska hålla löftet, och rättfärdiga det med att "det är konst". Fast det är självklart fruktansvärt att skära i den tårtan. Dock verkar inte du ha förstått hur sammanhanget såg ut precis innan. 
  • Gert
    Anonym (TC) skrev 2014-10-21 18:36:13 följande:
    Hon hade redan innan lovat att hon skulle skära första biten. Då visste hon inte hur tårtan såg ut. Det är inte superkonstigt att hon tänkte att hon ska hålla löftet, och rättfärdiga det med att "det är konst". Fast det är självklart fruktansvärt att skära i den tårtan. Dock verkar inte du ha förstått hur sammanhanget såg ut precis innan. 
    I-landsproblem, det är fruktansvärt att skära i en tårta.
  • Anonym (TC)
    Gert skrev 2014-10-21 18:46:30 följande:
    I-landsproblem, det är fruktansvärt att skära i en tårta.
    Jamen då så. Då är ditt problem inget problem. Varför ens ta upp ett problem som du själv inte anser existerar? 
  • Gert
    Anonym (TC) skrev 2014-10-21 18:53:11 följande:
    Jamen då så. Då är ditt problem inget problem. Varför ens ta upp ett problem som du själv inte anser existerar? 
    För jag ville se reaktionen och det var en ganska väntad reaktion. "Hon bad faktiskt om ursäkt", ja, tydligen går det bra att göra en massa dumma saker för sedan be om ursäkt och allt är förlåtet. Det var likadant när Stefan Löfven sa zigenare i radio.

Jag har mer förtroende för människor som faktiskt vågar stå för det dom säger och inte ber om ursäkt så fort det blir lite mediahysteri.
  • Anonym (TC)
    Gert skrev 2014-10-21 19:10:25 följande:
    För jag ville se reaktionen och det var en ganska väntad reaktion. "Hon bad faktiskt om ursäkt", ja, tydligen går det bra att göra en massa dumma saker för sedan be om ursäkt och allt är förlåtet. Det var likadant när Stefan Löfven sa zigenare i radio.

Jag har mer förtroende för människor som faktiskt vågar stå för det dom säger och inte ber om ursäkt så fort det blir lite mediahysteri.
    Wow, du låtsas citera mig, men citerar mig inte. Jag skrev att det är fruktansvärt att skära i tårtan och att du inte förstod omständigheterna. Det är dumt av dig att citera fel, när mitt inlägg finns en bit ovanför.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-10-19 19:08:37 följande:

För att folk är obildade och tror att Miljöpartiet är ett miljöparti bara för att de har ordet miljö i sitt partinamn. Alla partier kan kalla sig för miljöpartier eftersom alla partier har en miljöpolitik. Det skrämmande är att MP:s politik förvärrar miljön och klimatet.

Då borde ju SD inte värna landet med Sverige i namnet.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-19 16:51:27 följande:
    Tjänstemän och akademiker som bor i sina fina villaområden och nybyggda bostadsrätter, med sina höga löner så långt bort från segregationen som möjligt, bryr sig naturligtvis inte om att rösta på SD.
    Tjänstemän och akademiker röstar alltså inte på SD. Noterat.
Svar på tråden Senaste Sentio oktobermätning fick SD 16,7, varför får de så lite?