Har någon köpt julklappar ännu?
När börjar ni köpa julklappar`?
Har någon börjat ännu?
julenstid.blogg.se
När börjar ni köpa julklappar`?
Har någon börjat ännu?
julenstid.blogg.se
Självklart! Jag är nästan klar! Allt till mamma är klart och nästan allt till grabben. Framåt jul är det ju så mycket annat att tänka på so lucia, jul, julmat, dekorationer och nyår att det inte blir någora pengar kvar!
Ja, köpte några i januari.
oj är det jul snart menar du? Bra att du påminner om det!!
Med en 2,5 åring, en bebis i dagarna och pappa som just gått bort så har inte julen och julklappar varit det första jag tänkt på. Men fasen var mysigt med jul snart!!
TACK, nu har jag nåt att se framemot :)) älskar julgran, julbelysning, julmust och julmat!!
En grej än så länge. En bamsebok till dotterns samling(hon får en varje jul och födelsedag). Resten av dotterns klappar köps i slutet av oktober och resten i november.
En grej än så länge. En bamsebok till dotterns samling(hon får en varje jul och födelsedag). Resten av dotterns klappar köps i slutet av oktober och resten i november.
Jadå har köpt 12 julklappar åt min son. Har bestämt vad min mamma och syster ska få. Bara resten kvar ^^
Inte än, men har planerat vad som ska inhandlas till sonen. :) Måste bara fixa lite plats nere i källaren innan jag kan beställa.
Färdig till alla utom sonen där jag kompletterar lite i sista stund.
Jag handlar nästan allt på nätet.
Gillar att vara ute i god tid och sprida kostnaderna, fast i år var jag klar ovanligt tidigt :)
Men det krävs nästan för vi har hela makens familjs födelsedagar nu på hösten. Samt att sonen fyller år i november och maken fyller år i december...dagen före julafton faktiskt...så det krävs lite tanke och planering eftersom det blir ganska mycket kostnader.
Börjar i september med att samla grejer till sonens paketkalender samt små billigare grejer att fylla ut pakethögen med.
Sen handlar jag till de övriga i familjen om jag kommer på något bra eller hittar något bra erbjudande. Men så är vi en liten familj också med bara ett barn.
Och till de övriga vuxna handlar det mest om att jag tycker det är så kul med paket, så alla får paket men det är inga dyra grejer och vi skriver inga önskelistor :)
Sen kör vi alltid paketleken på julaftons kväll där alla har med något för ca 50:- var (fast jag och svärmor fixar ett par extra paket så det blir lite mer). Och jag tycker det är kul att hitta lite "udda" grejer till detta så jag har koll hela hösten.
Nej inget är köpt ännu, men har börjat fundera lite.. Nya adventsljusstakar till två rum däremot!