• Anonym (Älskar min man)

Jag vill vilja mer

Jag har läst lite här och många trådar skapas av tjejer eller killar som vill mer än sin partner. Mer sällan av de som vill mindre, kanske för att många av dem inte ser det som ett problem vad vet jag.

Jag har velat mindre än min man rätt länge och jag märker att han blir ledsen/uppgiven/likgiltig till sex efterhand.

Jag blir sällan upphetsad eller kåt spontant och inte ens alltid av intimitet. Jag tycker att det är ett jätteproblem och vill verkligen inte att det ska vara så. Jag vill bli kåt men vet inte hur jag ska göra.

Min man är den finaste man jag träffat, han är mysig, pålitlig, intelligent, tålmodig, lugn, mysig, vacker, snygg och luktar gott när han är svettig (annars också förstås). Jag vill leva resten av mitt liv med honom. Och naturligtvis att vi båda ska vara lyckliga.

Eftersom jag har en lägre lust så plågar det mig ju inte rent fysiskt, men vår relation är väldigt viktig för mig och jag vill att den ska leva och frodas. Jag tycker att man i en relation har ett visst ansvar att se till den andres behov och inte bara sina egna. Jag vill tillgodose hans behov, problemet är bara att det ju inte är en fråga om att "släppa till" (vilket jag naturligtvis gör, jag nekar honom sällan sex de gånger han tar initiativ, och om jag inte vill så suger jag av honom.) Men jag vet ju att det han vill ha inte enbart är något fysiskt. Det är något mer, för sex i en relation är något mer än bara fysiskt tycker jag. Det är ett sätt att komma nära varandra, slappna av och njuta tillsammans medan man delar något fint som man har reserverat till varandra och inga andra.

Jag hade velat ha en betydligt högre sexualdrift. Ibland tror jag att jag hamnat i någon ond spiral av inbillade krav och prestationsångest. Men min kille är jättefin och pressar inte alls, han skuldbelägger inte osv.

Problemet är att jag inte vet hur jag ska komma ur det och bli en mer kåt variant av mig själv igen.

Jag har inte tänt på någon annan än han sedan vi blev ihop så det är inte att jag sneglar åt andra håll, jag vill bara ha sex med min man.

Att bli sådär övermannad av kåthet är väldigt underbart och jag saknar det.

Har någon här erfarenhet av att vända en minskad lust till en ökad lust? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Jag vill vilja mer
    Anonym (Fanfiction) skrev 2014-10-19 20:08:44 följande:

Men hjärtat.... Tänk om det är BDSM du saknar då...? Det destruktiva måste ju inte finnas med för att du ska kunna gå igång av sex med din partner, utan bara fantastisk, kick-givande, respektfull BDSM i ett förhållande med den du älskar? 

Man kan ju vara i destruktiva sexuella kontakter utan att det behöver inkludera BDSM, kan det vara så att just den biten är något som du mer eller mindre undermedvetet har en dragning till? Eller hur blev det just den delen av sex i dina tidigare kontakter? 

Du får ursäkta min spontana reaktion att kalla dig för "hjärtat", det är inget lillagumman-moment, jag lovar. Jag bara såg mig själv i dig, jag har nyligen väckts rejält BDSM-mässigt och har väldiga bekymmer med att hitta rätt i det som snurrar i mitt huvud, och det min man kan tänka sig att gå med på... Kan det vara ett "annorlunda" sex som behövs i ditt fall...? 

Jag tycker inte att man ska hålla på med S/M. Och jag vill inte att min man ska slå mig. Jag har svårt att de hur det inte skulle vara destruktivt att ta in våld i sin relation och sitt sexliv. Att gå igång på att bli slagen är inte bra.

Jag vet att bdsm kan vara en häftig upplevelse att upptäcka och det är lätt att dras med i den svängen. Nytt, spännande mm. Men ju mer jag börjar tänka framåt och inte bara på stunden ju sämre framstår det.

Sedan kan förstås BDSM innebära mycket, och det är inte ett par handbojor jag har emot. Men när man börjar bli mer intresserad av att få stryk än av att ha sex tycker nog jag att man kan dra en gräns för vad som är hälsosamt.
  • Anonym (Fanfiction)

Fast jag ser det inte som att "få stryk". En smisksession, eller örfilar som JAG ber om, eller att bli biten eller fasthållen och nertryckt under sex är i min värld enbart tändande.

Sedan har jag å andra sidan inte nått till ett stadie att önska stryk mer än att jag önskar känslan som smärta ger mig, men jag undrar om du bara inte är RÄDD för att hamna i en destruktiv sits igen?

Jag försöker inte pracka på dig bdsm, jag ser ju tydligt att du vill ta avstånd från det, men - ursäkta min amatörpsykologbedömning - jag tycker det syns lika tydligt att du är livrädd för att hamna i något destruktivt igen, och därför tar avstånd från n ALLT som har med bdsm att göra, även det som skulle kunna bli bra.

Jag kommer inte att påpeka mer om detta nu, jag lovar, jag begriper att du inte är intresserad av att höra argument för det. Jag hoppas att du kan finna en bra väg fram till att vilja vilja ha sex igen.

• Anonym (Anar något)
    Anonym (Älskar min man) skrev 2014-10-20 10:51:33 följande:
    Jag frågade inte om du tyckte pedofili var en bra läggning, för svaret är ju rätt uppenbart. Jag frågade om du var övertygad om att de inte kunde ändra sin läggning och få en mer sund sexualitet.

Att göra illa sig själv är också att göra illa någon. Tycker du samma sak om att skära sig i armarna mm? Att det är nice så länge man bara gör det på sig själv?

Och den andra parten gör ju illa mig.
    Nej pedofili kan inte "botas", lika lite som man kan "bota" homosexuella. Läs på, sexualitet är medfött.
  • Anonym (Anar något)
    Anonym (Älskar min man) skrev 2014-10-20 11:04:46 följande:
    Jag tycker inte att man ska hålla på med S/M. Och jag vill inte att min man ska slå mig. Jag har svårt att de hur det inte skulle vara destruktivt att ta in våld i sin relation och sitt sexliv. Att gå igång på att bli slagen är inte bra.

Jag vet att bdsm kan vara en häftig upplevelse att upptäcka och det är lätt att dras med i den svängen. Nytt, spännande mm. Men ju mer jag börjar tänka framåt och inte bara på stunden ju sämre framstår det.

Sedan kan förstås BDSM innebära mycket, och det är inte ett par handbojor jag har emot. Men när man börjar bli mer intresserad av att få stryk än av att ha sex tycker nog jag att man kan dra en gräns för vad som är hälsosamt.
    Du kan alltså få smisk av främlingar, men inte av din man.

Du är kåt med män du inte känner, men blir inte ens våt med din man.

Låter knappast som en drömkvinna. Något måste du ändra på.
    Anonym (Anar något) skrev 2014-10-20 11:49:32 följande:
    Du kan alltså få smisk av främlingar, men inte av din man.

Du är kåt med män du inte känner, men blir inte ens våt med din man.

Låter knappast som en drömkvinna. Något måste du ändra på.
    Du verkar ha problem med att läsa och förstå det jag skrivit. Då kanske du inte ska uttala dig.
  • Anonym (Anar något)
    Anonym (Älskar min man) skrev 2014-10-20 11:52:42 följande:
    Du verkar ha problem med att läsa och förstå det jag skrivit. Då kanske du inte ska uttala dig.
    Jag förstår bättre än du tror. Jag har träffat kvinnor som du.
    Anonym (Fanfiction) skrev 2014-10-20 11:21:08 följande:

Fast jag ser det inte som att "få stryk". En smisksession, eller örfilar som JAG ber om, eller att bli biten eller fasthållen och nertryckt under sex är i min värld enbart tändande.

Sedan har jag å andra sidan inte nått till ett stadie att önska stryk mer än att jag önskar känslan som smärta ger mig, men jag undrar om du bara inte är RÄDD för att hamna i en destruktiv sits igen?

Jag försöker inte pracka på dig bdsm, jag ser ju tydligt att du vill ta avstånd från det, men - ursäkta min amatörpsykologbedömning - jag tycker det syns lika tydligt att du är livrädd för att hamna i något destruktivt igen, och därför tar avstånd från n ALLT som har med bdsm att göra, även det som skulle kunna bli bra.

Jag kommer inte att påpeka mer om detta nu, jag lovar, jag begriper att du inte är intresserad av att höra argument för det. Jag hoppas att du kan finna en bra väg fram till att vilja vilja ha sex igen.

Kanske har du rätt på sätt och vis. Kanske behöver det inte vara en så stor grej.

Jag har heller aldrig varit intresserad av smärta på annat sätt än att jag önskat känslan som smärtan gav mig.

Anonym (Anar något) skrev 2014-10-20 12:00:05 följande:
    Jag förstår bättre än du tror. Jag har träffat kvinnor som du.
    "Kvinnor som du"??? Seriöst? Du tror att "vi" är likadana? Det är rätt fördomsfullt av dig. Att tro att du kan förstå mig genom att placera in mig i ett fack. Jag är inget fack.

Men jag märker att du har sett det så eftersom du upprepat utgått från saker som jag aldrig skrivit och som inte stämmer på mig.
  • Anonym (Anar något)
    Anonym (Älskar min man) skrev 2014-10-20 12:07:23 följande:
    "Kvinnor som du"??? Seriöst? Du tror att "vi" är likadana? Det är rätt fördomsfullt av dig. Att tro att du kan förstå mig genom att placera in mig i ett fack. Jag är inget fack.

Men jag märker att du har sett det så eftersom du upprepat utgått från saker som jag aldrig skrivit och som inte stämmer på mig.
    Kvinnor med ett omvänt hora-madonna komplex där de har svårt att ha relationssex med sina män men blir hur kåta som helst på att knulla män de inte känner är en stapelvara.

Du är inte ensam om att fungera sådär, runt hälften av alla kvinnor funkar ungefär så om man skrapar lite på ytan.
    Anonym (Anar något) skrev 2014-10-20 12:13:54 följande:
    Kvinnor med ett omvänt hora-madonna komplex där de har svårt att ha relationssex med sina män men blir hur kåta som helst på att knulla män de inte känner är en stapelvara.

Du är inte ensam om att fungera sådär, runt hälften av alla kvinnor funkar ungefär så om man skrapar lite på ytan.
    Nu bekräftar du ju det jag just skrev genom att fortsätta dra felaktiga slutsatser om mig baserat på dina fördomar och fantasier.

Saken är ju bara den att jag inte fungerar så. Som jag skrivit ovan har jag inte blivit kåt på eller attraherad av någon annan än min man sedan jag blev ihop med honom.

Jag tänker inte svara dig något mer då du uppenbart inte vill prata om trådens ämne utan något du själv hittat på.
  • Anonym (Fanfiction)

Anonym (Anar något): Åh fy vad jag avskyr män som du! För jag antar att du är en man! Jag tänker inte sänka mig till din nivå genom att börja beskriva dig efter att ha läst fem rader av dig på ett forum, men jag är riktigt nyfiken på vad det är som driver dig till att fortsätta skriva till TS när hon tydligt inte uppskattar dina ord och analyser?!

Och du kan sluta skrapa på ytan hos oss kvinnor

Det finns inte en enda som är intresserad av att höra vad du hittar!

• Anonym (Anar något)
    Anonym (Älskar min man) skrev 2014-10-20 12:22:53 följande:
    Nu bekräftar du ju det jag just skrev genom att fortsätta dra felaktiga slutsatser om mig baserat på dina fördomar och fantasier.

Saken är ju bara den att jag inte fungerar så. Som jag skrivit ovan har jag inte blivit kåt på eller attraherad av någon annan än min man sedan jag blev ihop med honom.

Jag tänker inte svara dig något mer då du uppenbart inte vill prata om trådens ämne utan något du själv hittat på.
    Du får väl lära dig läsförståelse och framför allt då tempus.

Jag skrev aldrig att det vara vid samma tidpunkt. Jag skrev att du inte blir kåt på din man, men att du blev kåt på män du inte har en djup relation med.

I det har jag helt rätt, eller har du ändrat din historia.
  • Anonym (Anar något)
    Anonym (Fanfiction) skrev 2014-10-20 12:26:14 följande:

Anonym (Anar något): Åh fy vad jag avskyr män som du! För jag antar att du är en man! Jag tänker inte sänka mig till din nivå genom att börja beskriva dig efter att ha läst fem rader av dig på ett forum, men jag är riktigt nyfiken på vad det är som driver dig till att fortsätta skriva till TS när hon tydligt inte uppskattar dina ord och analyser?!

Och du kan sluta skrapa på ytan hos oss kvinnor

Det finns inte en enda som är intresserad av att höra vad du hittar!

Nej kvinnor brukar inte gilla att se efter vad man hittar när man skrapat av lite yta på er. 

I alla fall en del av er, ni vet vilka i är...
Svar på tråden Jag vill vilja mer