• Knasbubblan10

Orolig nervös ledsen!!!

Jag har skrivit om detta förut men skulle vilja veta om det är nån som har erfarenhet av att möte med rektor, lärare, skolpsykolog, skolsköterska en sk EVK ?
    Min son som är 8 år och läraren har sagt på utv.samtal att han har lite svårt att fokusera och koncentrera sig.
    Vad är meningen med detta möte? Hitta min sons fel och brister och klaga på oss föräldrar? Gör man åtgärdsprogram? Blir det nån utredning?
    Han är världens goaste kille med mycket empati och är hur smart som helst. Han hänger med rent kunskapsmässigt i skolan men det är det här med koncentrationen. Jag är skitnervös inför detta möte och är rädd att det ska förstöra hela vår tillvaro. Man vill ju inte höra om sina barns svårigheter. Han är ju mitt allt!
    Ni som haft ett sånt här möte, berättade ni det för barnet?

• Svar på tråden Orolig nervös ledsen!!!
  • Mollan79

Har ingen erfarenhet av just ett sånt möte men har flera barn själv. Det är jättesvårt att se att barnen har svårigheter o brister men det är ju för att hjälpa honom/er som ni ska ha mötet. Alla behöver vi råd/stöd om hur vi ska lösa situationer o svårigheter för våra barn. Se det som positivt att ni ska få hjälp, även om det gör ont i mammahjärtat med ev kritik. Man blir aldrig perfekt o fullärd som förälder man kan bara göra sitt bästa vilket ofta är bra nog. Kram o lycka till

• Knasbubblan10

Tack! Men visst är det svårt att acceptera att ens barn har svårigheter. Enligt mig är han ju perfekt!

• Topcom

Tycker ditt resonemang låter något omoget som förälder.. Eehm.

• Knasbubblan10

Hur menar du då? Klart jag fattar att min son inte är perfekt och att han har saker han behöver träna på och utveckla. Det känns bara nervöst och stort inför detta möte. Kanske du också skulle vara? Som förälder vill man ju bara det bästa för sitt barn och jag hoppas det här mötet kan leda till det.

• Mollan79

Se det för vad det är, ett möte som ska hjälpa dig, din son och skolan att hjälpa honom på bästa sätt. Min dotter hade problem med språket fram till 4 1/2 -års ålder men m rätt hjälp på skola o dagis har hon nu bara problem m R. Jag fick hjälp m hur jag kunde hjälpa henne att träna och det kan vara hårt att inse att man kanske inte alltid gör 'rätt' fr början. Kämpa på, kram

• ankan85

Hoppas det gick bra. Har själv en 8 åring med samma svårigheter plus att han inte kan kontrollera sitt humör.

Svar på tråden Orolig nervös ledsen!!!