• temporär

Slitstarka leggings och strumpbyxor med halkskydd

Brukar använda leggings på treåringen eftersom det är smidigt och bra under ytterkläderna. Problemet är att det går hål på dem hela tiden. Det räcker med ett fåtal dagar så är det hål på knäna. Små hål först, som snabbt blir större. Har provat olika modeller från både lindex, kappahl och hm, samma sak med alla. Finns det mer slitstarka varianter? De får gärna vara lite tjockare bara de är tighta i modellen. Har ett smalt barn så vanliga mjukisbyxor är ungefär dubbelt så breda som ungen vilket blir knöligt om man ska ha flera lager.

Har tänkt att man kanske kan sätta en lapp på hålen, men ett så smalt byxben är svårt att hantera i symaskinen och jag är inte någon expert. Finns det andra sätt att laga små hål på byxknän?

Har också letat efter strumpbyxor med halkskydd under fötterna. Var hittar man det i strl 92 eller 98? Gärna slitstarka också så klart.

• Svar på tråden Slitstarka leggings och strumpbyxor med halkskydd
  • baa

Tycker bäst om Åhléns tights, bra och tjocka, och lindex slim fit byxor.

För knäna finns knäskydd (goola krypskydd) om barnet tycker det är ok, finns både söta o tuffa. Annars kan du trä byxan över en petflaska och sy på nån söt lapp för hand.

• fluu

Älskar villervallas leggins! Min dotter har åkt stenkana (det vill säga kasat ner från en hög sten) under hela sommaren utan att de gått sönder. Och så är de så färgglada och fina.

Stumpbyxor med halkskydd brukar finnas på pop. Har dessa själv: www.lindex.com/se/barn/flick-92-122-cl/underklaeder-natt/7179793/Strumpbyxa/  www.lindex.com/se/barn/flick-92-122-cl/underklaeder-natt/7163162/Strumpor/

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Barbamama08

Jag syr egna. Tycker att de trikåtyger som man kan köpa är av lite bättre kvalité än diverse "ta 3 betala för 2"-plagg.

• mammalovis

Finns det inte tyg/motivlappar att stryka på?

Leggings från H&M är de som först gått hål på. I storlek 98 har det gått hål på många från Lindex och KappAhl också. Har ett par nya i 104 som fick hål direkt, men ej kommit till skott att fixa än. Tänker att jag stryker på lappen och syr några få stygn.

Svar på tråden Slitstarka leggings och strumpbyxor med halkskydd