• Anonym (Hanna)

Kan jag vara säker på missfall?

Är i v 5 och idag började blöda. Antog direkt att det var missfall men blöder inte jätte mycket, men det är kanske missfall ändå? Blöder mindre än vid en mens, har trosskydd och det räcker gott och väl. Men det är färskt rött blod. Har varit såhär hela dagen men tilltar inte, snarare avtar.. Hur vet man om det är missfall? Åka till gyn?

• Svar på tråden Kan jag vara säker på missfall?
  • Anonym (LLL)

Kontakta gyn. Du är dock så tidigt i graviditeten så troligen kommer du behöva komma på återbesök för att se om det utvecklas något foster. 
    Sen är blödningar vanliga, färskt rött blod är lite mer oroande än lite mörkare eller brunt. (förlåt vill inte skrämma dig) 

Men hade jag varit du hade jag ring gyn omgående. 

Lycka till.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (LLL) skrev 2014-10-15 19:39:42 följande:

Kontakta gyn. Du är dock så tidigt i graviditeten så troligen kommer du behöva komma på återbesök för att se om det utvecklas något foster. 
    Sen är blödningar vanliga, färskt rött blod är lite mer oroande än lite mörkare eller brunt. (förlåt vill inte skrämma dig) 

Men hade jag varit du hade jag ring gyn omgående. 

Lycka till.

Du menar ringa gynakuten redan ikväll? Ja, färskt blod är lite oroande :(
  • Anonym (LLL)
    Anonym (Hanna) skrev 2014-10-15 19:49:41 följande:
    Du menar ringa gynakuten redan ikväll? Ja, färskt blod är lite oroande :(
    Japp, ring gynakuten. Tala om för dem vad som har hänt så kan de ge dig råd och eventuellt får du komma in så de kan kolla. 
    Det behöver som sagt inte vara nåt. Jag blödde rätt mycket i början på min graviditet men man blir lite lugnare när man kollar på UL eller har pratat med nån.  
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (LLL) skrev 2014-10-15 20:04:30 följande:
    Japp, ring gynakuten. Tala om för dem vad som har hänt så kan de ge dig råd och eventuellt får du komma in så de kan kolla. 
    Det behöver som sagt inte vara nåt. Jag blödde rätt mycket i början på min graviditet men man blir lite lugnare när man kollar på UL eller har pratat med nån.  
    Nu blöder jag lite mer är rätt säker på att det är missfall nu.. Känns dumt att åka in då! Eller är det bra att få det dokumenterat eller nått?
  • Tihi

Beklagar om det är missfall men kan ni inte hejda er lite människor? Det finns ingen orsak att råda ts att åka till en gynakut för guds skull. Hon kan gott vänta och kontakta bm i morgon. Jag blir så trött på alla som upptar akuten med saker som gott och väl kan vänta.

TS, hoppas att du inte har fått ett missfall om det är så att du vill ha barn.

• Yonndax

Vänta och se hur det utvecklar sig. Om du inte har ont är det nog ingen fara. Jag blödde i 4 veckor innan jag fick en tid till gyn. Ja det är bra att kontakta dem även om det är ett missfall för att få det dokumenterat om du tyvärr skulle få fler längre fram för att kunna göra en utredning om det.

• Anonym (LLL)

Även om man får missfall och blöder så måste man ändå åka in för att kolla att allt har kommit ut. Och NEJ det är inte att hetsa upp folk. Jag har själv haft ett missfall förra året och väntade med att ringa. Visade sig att allt inte kom ut så jag fick läggas in akut för skrapning. Så JA, känner du dig orolig så ring, speciellt om du har ont och blöder mer nu. 

• Tihi
    Anonym (LLL) skrev 2014-10-16 12:33:41 följande:
    Även om man får missfall och blöder så måste man ändå åka in för att kolla att allt har kommit ut. Och NEJ det är inte att hetsa upp folk. Jag har själv haft ett missfall förra året och väntade med att ringa. Visade sig att allt inte kom ut så jag fick läggas in akut för skrapning. Så JA, känner du dig orolig så ring, speciellt om du har ont och blöder mer nu. 
    Call me crazy men förmodligen dör man inte över natten om man får ett missfall i vecka fem. I vecka fem får många missfall utan att ens ha vetat om att dom var gravida utan det blir som en vanlig mens.

TS, hur går det?
  • Anonym (Hanna)

Blöder väldigt mycket och har ont, men verkar som att det är normalt när jag googlar. Har inte ringt gyn iaf. Funderar på att ringa 1177 och bara rådfråga lite!

• Anonym (Hanna)
    Anonym (..) skrev 2014-10-18 22:04:06 följande:
    blöder du fortfarande ?:/
    Nej nu blöder jag inget!
  • Anonym (Blomma)

Har du tagit ett g-test efter att du har slutat blöda? Elle har du blivit undersökt av gyn?

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Blomma) skrev 2014-10-19 09:52:56 följande:

Har du tagit ett g-test efter att du har slutat blöda? Elle har du blivit undersökt av gyn?

Nej inget test och inte gyn. Får blodiga flytningar varannan dag!
  • Yonndax

Ok...hoppas det går vägen.

Om du vill ha indikation på att det är ett missfall kan du ta ett g-test. Är det negativt har du förmodligen haft ett missfall. Är det ett missfall är det viktigt att kontakta gyn och höra vad dem säger. Om de vill göra en undersökning för att se att allt har kommit ut.

Hoppas att att går bra för dig och att det inte var ett missfall Glad

Svar på tråden Kan jag vara säker på missfall?