• Äldre 15 Oct 19:23
    7129 visningar
    6 svar
    6
    7129

    Hur många inseminations försök innan ni blev gravida?

    Skriv gärna vad utredningen visade.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många inseminations försök innan ni blev gravida?
  • M82
    Äldre 4 Feb 19:07
    #2

    Lyckades med donatorinsemination på 4:e försöket i Danmark, p.g.a. manlig faktor. Alla mina värden såg bra ut. Har egen ÄL men alltid haft spottings 5 - 7 dagar innan mens. När vi lyckades fick jag extra hormoner för att maxa chanserna. Pergotime för att fler ägg än ett skulle växa till sig, Ovitrelle för att framkalla ÄL och sen Lutinus (progestrogen) för att hjälpa ett ev. embryo att stanna kvar och det funkade. Äggblåsa utan Pergotime ca 17 - 18 mm dag 17, med Pergotime ca 21 - 22 mm. dag 12. Hade dock väldigt tunn slemhinna pga av Pergo, var enkel kur och första försöket med full hormonbehandling.

  • Äldre 4 Feb 21:16
    #3

    Gjorde sammanlagt sju försök, både i DK och Sverige. Både i naturlig cykel och stimulerat. Utredningen visade inget fel alls på mig så ev bara otur.

    Blev sen gravid på första försöket med ivf så önskar vi provat det tidigare, kanske efter 4-5 inseminationer. Men strunt samma, slutresultatet blev väldigt fint och gulligt i alla fall! <3

  • Äldre 4 Feb 21:17
    #4

    Det gällde alltså donatorinsemination i vårt fall.

  • Anonym (DI)
    Äldre 4 Feb 21:21
    #5

    Lyckades på första försöket, men fick MA konstaterat i v11. Lyckades på första försöket igen och det gick bra.
    AMH låg på 2,4 i maj, jag inseminerades i september och februari. Fyllde 41 däremellan

  • Sun 20 Feb 2022 23:22
    #6

    Regarding success rates of at-home versus clinic insemination success rates, as well as ICI versus IUI, here?s what we know:


    An older 1988 studyTrusted Source showed no statistical difference in pregnancy rates between 53 infertile women trying artificial insemination at home versus a clinic.
    2001 studyTrusted Source of 62 women over 189 cycles found that IUI had higher monthly success rates than ICI (15 percent versus 9 percent).
    2015 study of 1,843 women found pregnancy rates over six cycles were only slightly higher for IUI (40.5 percent) versus ICI (37.9 percent), with researchers noting ?no substantial benefit of IUI over ICI.?
    2017 studyTrusted Source of three different groups of couples (ages 20 to 33 years, 33 to 36 years, and 36 and up) found at home insemination an effective way of achieving pregnancy, with success rates of 69 percent, 43 percent, and 25 percent in the three different groups over six cycles.
Svar på tråden Hur många inseminations försök innan ni blev gravida?