Fråga angående s-beta hcg
Hej!
Eftersom jag tidigare varit med om ett X och opererats för de så ville läkaren ha bättre koll på graviditeten denna gången (sist trodde dom att mitt X va ett missfall o inte ett X, men det hör inte saken till)..
Har endast haft en menstruation efter operationen (20/8) så har räknat denna graviditeten från det datumet.. När jag va på ultraljud i fredags så uppmättes embryot till 3 mm (alltså för litet för dem vecka det skulle vara, men han sa ändå att allt såg bra ut) att jag kan ha haft en rubbning av ägglossningen o att den säkert infallit senare än jag trott.. Gynläkaren ville ändå följa upp med beta hcg som jag tog nu i måndags o i tisdags.. Det första visade på 30 000 och det andra 36 000 med 24 timmars mellanrum.. Han ringde sedan upp mig o sa att ökningen va lite för liten 20% och att det iaf skulle ha varit 30%...
Jag har inte blött någonting och känner mig väldigt gravid, illamående som bara tilltar mer o mer både morgon o kväll, en enorm trötthet o rejält ömma bröst, molvärk från o till mest om kvällarna eller efter jag sovit.
Kan det ändå vara så att det är ett missfall (MA) på gång eller kan det trots allt gå bra denna gången? Vad ska man tro när läkaren säger så? Jag blir så orolig och känner mig så uppgiven.. Ska in på ultraljud nu på fredag igen för o se hur allt ser ut men det känns som en evighet tills dess trots att det inte är de..
Tacksam för snabbt svar!