• Almina

Hotellweekend i Sverige med 1,5-åring

Jag undrar om ni har några bra tips på ställen att åka till i höst med en 1,5-åring över en helg. Det kan vara i en stad eller på landet, men helst inte längre än två timmars bilresa från Stockholm. Gärna något mysigt boende med god mat. Och gärna att det finns någon form av aktivitet i närheten som kan passa en 1,5-åring.

Sen ska det ju helst inte vara alltför dyrt heller, men det beror ju lite på vad man får för pengarna också! Kom gärna med alla tips på platser och/eller boenden ni kan komma på!

• Svar på tråden Hotellweekend i Sverige med 1,5-åring
  • LisaW81

Hej! Har samma fundering och googlat lite på Nordens Ark, längre bort än ni tänkt er men det verkar vara ett mysigt ställe med bra recensioner!

• Almina

Bra förslag!

Nordens ark känns lite långt för oss att åka för en helg. Men jag ska komma ihåg det tills det är dags att planera sommarsemestern.

Kolmården har jag faktiskt funderat på, men tänkte att det kanske är roligare på sommaren. Men det kan ju förstås funka även på hösten! Och om vi gillar det kan det ju bli en repris till sommaren.

Jag tar gärna emot fler tips och idéer!

• skrutten2

Har inte varit på Vildmarkshotellet själv men familj o vänner som varit och det jag har hört är att de har bra familjerum, bra spa/pool (om man gillar att bada). Sen när det gäller djurparken vet jag inte hur det ser ut med verksamhet undet höst/vinter men delfinariet mm borde väl vara det samma.

Tom tits i Södertälje, lite för nära kanske o barnet är kanske lite för liten? Järnvägsmuseet i Gävle är kanske ett alternativ.

Kungsbyn, mellan Enköping och Västerås, är som ett litet Skansen/Nordens ark. Funkar väldigt bra med brorsans lilltjej, idag 3 år men tror det var uppskattat även förra året. Man får klappa diverse djur.

Svar på tråden Hotellweekend i Sverige med 1,5-åring