• angel90

Restaurang

Hej!

Har nu fått ett ypperligt tillfälle att starta en egen restaurang tillsammans med två andra nära vänner.
    Till saken hör att detta egentligen kommer lite olämpligt... Det känns som att det är nu eller aldrig. Jag har just fått reda på att jag förmodligen har PCO och ska snart påbörja behandling för att det ska ta sig.. Har försökt i ca 2 år utan resultat. Har redan ett barn på ca 3 år.
    Ni som har erfarenhet, bör jag satsa på restaurangen? Eller bör jag ta ett steg tillbaka? Hur fungerar det med mammaledighet osv som egenföretagare?  

• Svar på tråden Restaurang
  • Aniiee

Jag har varit med och startat upp en restaurang i ett annat land, där det inte alls är lika mycket byråkrati som i sverige. Det där och då var ett 36 timmar-om-dygnet-jobb. Lägg svensk, tungrodd byråkrati på det, så kommer du önska dig 12 dagar i veckan.

Fråga dig om du kommer orka med det. och ta beslut efter det.

The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • angel90

Nja, det får nog bli att backa tror jag. Samtidigt som det hade varit roligt att prova på, men som småbarnsförälder och när vi ändå går i tankarna om fler barn så får man nog tänka ett steg längre..

• Aniiee
    angel90 skrev 2014-10-18 14:08:48 följande:

Nja, det får nog bli att backa tror jag. Samtidigt som det hade varit roligt att prova på, men som småbarnsförälder och när vi ändå går i tankarna om fler barn så får man nog tänka ett steg längre..

Tyvärr är det nog så. Men Vem vet, du kanske kan komma igen om några år, när du är klar med att ha småbarn Solig
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
Svar på tråden Restaurang