• levande charader

Göra och äta i Malmö & Köpenhamn

Om några veckor ska vi, (jag maken och två barn) åka till Malmö och Köpenhamn några dagar. Det jag skulle vilja ha tips på är sevärdheter, roliga saker att göra och bra restauranger. Barnen är i 10-12 års åldern. Det behöver inte vara några finrestauranger utan prisvärda lunch och middagsställen som passar en familj. Så vad gör man i Malmö och Köpenhamn? Vad får vi inte missa?

• Svar på tråden Göra och äta i Malmö & Köpenhamn
  • Dixie

Malmö; Tekniska Museet tycker mina barn om! 
    Lemongrass är en trevlig restaurang (tror bara de har öppet på kvällen) 
    Emporia är ett stort köpcentra vid Hyllie, massor av affärer och bra lucnställen. 

I Kph är "den blå planeten" vårt ett besök - till lunch är ju Jensens Böfhuset ett ganska säkert kort! 

• levande charader

Tack för dina tips

Dixie skrev 2014-10-18 13:27:01 följande:

Malmö; Tekniska Museet tycker mina barn om! 

Lemongrass är en trevlig restaurang (tror bara de har öppet på kvällen) 

Emporia är ett stort köpcentra vid Hyllie, massor av affärer och bra lucnställen. 

I Kph är "den blå planeten" vårt ett besök - till lunch är ju Jensens Böfhuset ett ganska säkert kort! 

• marmik

Håller med föregående :) vår 11-åring gillar "vanliga" museet också (ligger bredvid tekniska, samma inträde).

I Köpenhamn har ni ju så klart Tivoli också (om det inte är för kallt) och vaxmuseet. Vet inte om det roar barnen men gå längs Ströget (gågata med en massa affärer) är trevligt, där finns även ett Guiness rekord-bok-museum.

När det gäller äta i Malmö kan jag även rekommendera Lilla torg, där finns massor av olika restauranger, bl a TGI Fridays.

• levande charader

Tack! Skriver upp och tar tacksamt emot alla tips

marmik skrev 2014-10-18 14:20:46 följande:

Håller med föregående :) vår 11-åring gillar "vanliga" museet också (ligger bredvid tekniska, samma inträde).

I Köpenhamn har ni ju så klart Tivoli också (om det inte är för kallt) och vaxmuseet. Vet inte om det roar barnen men gå längs Ströget (gågata med en massa affärer) är trevligt, där finns även ett Guiness rekord-bok-museum.

När det gäller äta i Malmö kan jag även rekommendera Lilla torg, där finns massor av olika restauranger, bl a TGI Fridays.

Svar på tråden Göra och äta i Malmö & Köpenhamn