• Agdaa

Ångra köp av surfplatta?

Gick på en massa säljsnack från mobilisera o tecknade ett abonnemangsavtal för en ny surfplatta från fuijitsu som var HELT värdelös :( kan man ångra efter den vanliga ångerveckan? Jag har haft den ett par månader men den blir mest liggande för den är såååååå dålig. Långsam, går inte att se filmer mm
    Skulle gått tillbaka direkt, jag vet, men fattade inte att den va så dålig för jag testade inte allt på en gång. Å nu sitter jag med ett avtal som kommer kosta över 10000 (400 kr/ mån ett tag framöver)

• Svar på tråden Ångra köp av surfplatta?
  • Almina

Nä, du har inget rätt att ångra dig efter flera månader. Men du kan ju alltid ringa och prata med dem om att du är missnöjd med produkten. Det kanske är något fel på den som gör att den inte fungerar som den ska. Vilken modell är det? Är den lika långsam om du använder wi-fi?

• Aniiee

Nej., sorry. 14 dagar har du på dig att ångra, och då måste abonnemang och platta vara oanvänt. 

Det du kan göra är att be att få avbryta abonnemanget, men då får du betala alltihop på en gång. Och kanske även en uppsägningsavgift.

The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Agdaa

När jag väl fick in wifi (den hittade inte första månaden o tidsnedkoppling hela tiden) så är den seg men tror d beror mer på plattan. Har en iPad oxå o den funkar kanon. Vilken skillnad!!!

Det är nog den enda plattan som fuijitsu har gjort. Hörde att de slutat sälja den nu. Undrar varför(!!???!!)

• Aniiee
    Agdaa skrev 2014-10-17 21:04:43 följande:

När jag väl fick in wifi (den hittade inte första månaden o tidsnedkoppling hela tiden) så är den seg men tror d beror mer på plattan. Har en iPad oxå o den funkar kanon. Vilken skillnad!!!

Det är nog den enda plattan som fuijitsu har gjort. Hörde att de slutat sälja den nu. Undrar varför(!!???!!)

Nej, det är ungefär lika sant som att säga att månen är gjord av ost. DOCK säljer Fujitsu plattor mest till företag i västvärlden, och europamarknaden är väldigt liten, i jämförelse mot vad den är i USA och Asien. Det har mycket specialplattor, bland annat för skola och sjukvård.

Du fick en lågbudget måndagsex av en surfplatta, det är vad man brukar få av säljföretag som säljer "okänd" platta med abonnemang. 
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Agdaa

Jaha, bara å inse att man e blåst ännu en gång då :(

Dyr läxa blev d ja :(

• Almina

Gör som vana att aldrig aldrig aldrig hoppa på nåt som någon vill sälja på stan eller via telefon. Det är bättre att själv kolla upp och jämföra olika alternativ. Om det då skulle visa sig att erbjudandet var riktigt bra så är det nog inga problem att få samma erbjudande igen... Men oftast visar det sig att det finns både bättre och billigare alternativ om man kollar runt lite!

• Noname00

Men du hade ju 14 dagars ångerrätt via distansavtalslagen varför utnyttjade du inte den?

Svar på tråden Ångra köp av surfplatta?