• AnnaL72

Går sönder - är rädd och orolig - fick 1/2 på KUB-test! Berätta gärna era erfarenheter!

Hej! Jag är 42 år och väntar mitt tredje barn. Är i vecka 14. Var i torsdags och gjorde KUB-test. Fick det värsta tänkbara resultat man kan tänka sig; 1/2 !!
    Är det någon som varit i samma situation? Snälla berätta!
    Jag går sönder just nu, tårarna bara rinner och oron tär på mig så jag kan inte tänka på något annat.....är i en bubbla!
    Hade skyhöga värden på beta-Hcg; 341,8 - någon som haft likande?
    // A

• Svar på tråden Går sönder - är rädd och orolig - fick 1/2 på KUB-test! Berätta gärna era erfarenheter!
  • AnnaL72

55 har läst - ingen som har något kommentar - eller känner någon som gått igenom samma sak! Törstar efter information!
    Tusen tack!

• dagg03

Jag förstår att du har det väldigt tufft just nu. Jag har egentligen inga bra råd eller tankar att dela med mig av. Tycker att du ska kontakta en kurator som du kan prata med.

• isabellab

En kollega till mig fick det resultatet men vid fostervattensprovet så visade sig allt vara bra och de fick en frisk flicka.

Vet tyvärr inte mer än så och hoppas det går bra för er!

• OupaOupa

En kompis fick 1/3 och gjorde fvp som visade på ett friskt foster. Ska du gå vidare med fvp?

• AnnaL72

Tack för era svar och tröstande beskrivningar. Är så skönt att höra solskenshistorier, att det faktiskt gått bra för en del trots dåliga förutsättningar.
    Ja, jag ska gå vidare med MKP, ska göra det i morgon ( måndag). Är så nervös och stressad över det.
    Mycket av stressen är nog för att jag är så rädd att få mina farhågor bekräftade, att vår pyre i magen är svårt skadat.
    Vet ni om det var nackspalten eller dåliga blodvärden eller både och som drog ner era vänners resultat?

• OupaOupa

För min kompis var det nackspalten i första hand. Håller tummarna att allt går bra imorgon och att du har ett friskt pyre :)

• Baktakt

Kollegans dotter fick 1/2. Mkp visade att allt är ok, det enda annorlunda med tjejen är att hon ville ut ett par månader för tidigt.

• AnnaL72

Tusen tack för era svar - hoppet är ju det sista som överger en säger ju de kloka - just nu känns det himla tungt. Men det finns ju uppenbarligen de som det faktiskt gått bra för trots de dåliga oddsen.

• AnnaL72

Tyvärr fick vi värsta tänkbara beskedet att vårt barn var skadat - för två veckor sedan fick vi ta bort vår ängel.
    En stor sorg som vi kommer att få bära med oss hela livet.

• isabellab

Åh beklagar, kan inte ens föreställa mig :(
    Stor kram till er.

• AnnaL72

Tack fina ni! Vår stora tröst är våra två andra barn som är såpass små att de inte förstår vad som hänt  - de lever på som vanligt och är så obekymrade. Vet inte vad vi gjort utan dessa underbara godingar.

• OupaOupa

Åh beklagar verkligen! Så sorgligt men jag hoppas att ni finner tröst i era två mirakel.

Svar på tråden Går sönder - är rädd och orolig - fick 1/2 på KUB-test! Berätta gärna era erfarenheter!