• Anonym (Hoppas)

Tankar om missfall, ägglossning mens, gravtester osv...

I vecka 7 började jag blöda (22 sep) redan efter 2 dagar så visade gravtestet inte gravid.

Om kroppen skulle ha räknat missfallet som mens så skulle jag ha fått mens i torsdags men ännu ingenting. Jag har tagit gravtest imorse men det visade negativt =(

Jag tog ägglossningstest och det stegrades lite men inte så det blev starkare än kontrollsträcket.

Är det ändå möjligt att jag är gravid? Kan ägglossningen komma senare efter missfallet än vad det brukar efter normal mens? Om jag nu hade ägglossning överhuvudtaget.. Häromdagen när jag hostade till gjorde det ont i livmodern, precis som det var när jag var gravid med min lilla tjej. Hade också konstigt ont i magen förra veckan under ca ett dygn.

Jag läser här och på andra sidor och känner att jag knappt kan tänka på annat. Börjar bli jobbigt :(  Jag har blivit testoman också, nu har jag inget test hemma och har lovat mig själv att vänta iaf en vecka till om mensen inte kommer att testa igen..

• Svar på tråden Tankar om missfall, ägglossning mens, gravtester osv...
  • Anonym (Flera)

Det är jättevanligt med antingen helt utebliven äl efter missfall eller senare äl. Precis som vanligt igen brukar det mest bli vid extremt tidiga m.f. Ge det tid,kommer ingen mens testa igen,men testa inte för ofta bara för att-det blir du vare sig mer eller mindre gravid av -bara stressad. {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Hoppas)

Ja nu har jag inga test hemma och det är väl lika så bra, har snart lagt ner en förmögenhet på gravtest

Ska försöka fokusera på annat men det är svårt när man inte vill något mer än att få ett syskon till sin lilla tjej!

Svar på tråden Tankar om missfall, ägglossning mens, gravtester osv...