• Ariella

Köpa en korsett för fin figur, var?

Vill köpa en korsett för att få finare figur under åtsittande klänningar. Jag hatar när man tar på sig strumpbyxor och så blir det en liten kula (lite pga av strumbyxorna alltså).

Så jag vill ha en korsett för detta ändamål och inte för att vara sexig. Var kan man köpa? Hur bör den se ut? Någon som kan detta?

• Svar på tråden Köpa en korsett för fin figur, var?
  • advicecolumnist

Jag skulle tro att det är "shapewear" du behöver mer än en korsett, korsetter är ganska tjocka och klumpiga att ha under kläderna. Kanske nåt sånt här från Twilfit www.twilfit.se/shape - Håller in och slätar ut! Hatar också när strumpbyxorna skär in så jag förstår frustrationen.

• Ariella

Ja tack. Det kanske är bättre. Men jag såg att vissa korsetter hade strumphållare och då slipper man ju problemet med strumpbyxorna som skär (och jag vill liksom ändå ha strumpbyxor och inte bara, bara ben) men då kanske man bör köpa strumphållare för sig? Har aldrig provat det så vet inte riktigt hur de fungerar . 

Men vad är korsetter till för då? Bara för sängen? :)

• Themis

Njä, men en riktig korsett är väldigt rejäl och stabil och passar ofta inte så bra under dagens tunna tyger, den kommer att synas.

Shapewear är nog en bättre lösning under en tunn klänning i stretchmaterial.

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Theresan

Riktiga korsetter har stålskenor och är till för att dra in midjan mycket, inte bara hålla in magen. En korsett idag bärs för det mesta inte som underplagg. Ska du ha den under lär du få köpa nya kläder, förmodligen bör du låta måttsy dem. 

Här har du en sida med riktiga korsetter, räkna med att få lägga några tusen för dem.

www.rdlf.de/en/kollektion.php

Är det kanske en bustier du är ute efter? 

• Ariella

jaha ok tack.

ja googlade på bustier. Ja det kanske det är .Är det bra? Trodde att det också räknades som "korsett"...

• Ariella

jaha ok tack.

ja googlade på bustier. Ja det kanske det är .Är det bra? Trodde att det också räknades som "korsett"...

• Theresan

Nej, korsett är något som drar in, minskar midjemåttet med 10 cm eller mer. En del butiker vill dock hävda att de säljer korsetter när de egentligen bara säljer bustier, det låter väl mer exklusivt kanske.

Det är ungefär som att kalla salladsost för fetaost, de båda påminner om varandra men skillnaden är ganska stor. :)

Bustie blir nog bra. 

• Ariella
    Theresan skrev 2014-10-19 12:32:38 följande:

Nej, korsett är något som drar in, minskar midjemåttet med 10 cm eller mer. En del butiker vill dock hävda att de säljer korsetter när de egentligen bara säljer bustier, det låter väl mer exklusivt kanske.

Det är ungefär som att kalla salladsost för fetaost, de båda påminner om varandra men skillnaden är ganska stor. :)

Bustie blir nog bra. 

Ok tack ska kolla på det. :)
  • nattsyster

Testa Spanx! Funkar kanon och är inte så jättedyra heller :)

Svar på tråden Köpa en korsett för fin figur, var?