• Merry

Svärmor tror att min vikt är orsaken!!!!

Min svärmor sa idag att det nog kunde bero på att jag gått upp i vikt att jag inte blir gravid! Jag är 167 cm lång och väger 63 kilo (gått upp från 58-59 kr), vår utredning visade att vi är fullt friska så är alltså oförklarligt barnlösa. Hur jäkla jobbigt är det inte när hon kommer med sådana påhopp?! Jag tror nog att läkaren skulle sagt till om han ansåg att jag var tvungen att gå ner i vikt.
    Ska aldrig mer prata med kärring-j-veln!

• Svar på tråden Svärmor tror att min vikt är orsaken!!!!
  • Cosette

Hej!
    jag tycker inte heller att du är överviktig!
    Släkten kan verkligen komma med dumma komentarer.
    Både min mamma och svärmor säger att vi tängker på det
    för mycker och därför inte blir gravida och så får vi
    ständigt höra att vi ska ut och resa! man blir så arg

Lycka till!!!
    kram.

• Kerpet1

Skit i kärringjäveln!

Min svärmor tycker inte vi ska hålla påmed sånt här "hokus-pokus" hon har dessutom hört att man får bröstcancer av ivf, och hon "vet ju allt"... Om jag slutar tänka på detta så... bla bla bla, sen finns det ju andra barn som man kan adoptera... (hon vet inte att hennes egen (gulle-)son är emot adoption)

Ibland blir man tokig!

• Jellis

Tusen tack för den länken, fia sthlm!

• Dino78

Haha, herregud vilken bitch. 167 cm och 63 kg...normalvikt. Du skulle kunna gå upp ytterligare 5 kg och fortfarande vara normalviktig. Trodde när jag läste rubriken att du typ var 160 och vägde 100 kg men detta...?

• miafisen

hej !
    Har en hormon rubbning som heter pco(ofrivillig barnlöshet) på en av mina utredningar talade min läkare om att jag var tvungen att gå ner i vikt för att underlätta en snabbare graviditet.... låg i den övre skalan (BMI) men va inte fet lite mullig med mycke muskler.
    Gick därifrån jätte ledsen och satte igång bantningskur efter kur för nu va de ju helt klart mitt fel att jag inte kunde få barn. När vi väl bestämde oss att nu ska jag sluta med mina p-piller för det kan ju ta nått år innan det händer något... Jag gick fortfarande och tänkte att jag va nog för tjock och de kommer aldrig bli något skulle börja hormonbehandling eftersom jag ej har ägglossningar men gjorde aldrig detta pga jag mådde jätte dåligt beställde istället en tid på kvinnokliniken för jag trodde jag va sjuk. Trött ont i hela kroppen och smärtor i magen.... Döm av min förvåning när läkaren kommer in efter ultraljud och talar om att jag är gravid......
    hoppas det går bra för er också! Det händer när man minst anar...
    kram

• julia6

Grrrr #*~~*# på din svärmor.
    Låt dig inte påverkas negativt av henne, min barnmorska tror att man kan undermedvetet och medvetet påverkas av sådana påhopp och bästa sättet är att undvika att umgås med sådana i-oter = negativa personer.
    Kram till dig!

• skriva

Merry: du är inte överviktig, bry dig inte.

jag tog en medicin i två år som jag gick upp 26 kilo av och blev ändå gravid.

Fy vad jag blir arg på folk som inte kan hålla käften.

• Maggen

Jag ger din svärmor en spark i häcken!!! (om jag får ) hon verkar ju dum!!

• Ekorrfamiljen

Jag är 165 cm och gick ner från 99 (shit!) till 92. Då blev jag gravid. Vi hade försökt 1,5 års tid och jag tror att min stora övervikt kan ha påverkat hormoner och äl.

Din vikt påverkar med största sannolikhet INTE din förmåga att bli gravid!! Du är ju så gott som normalviktig. Så, skit i kärringen och njut av din karl istället.

Lycka till!!

//Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • tuna

Jag säger bara en sak:
    Lycka till i bebisverkstaden.

Svar på tråden Svärmor tror att min vikt är orsaken!!!!