• Dakine

Någon som fått tvillingar av pergotime!?

Hej! 

Är det någon som fått tvillingar eller mer utav behandling pergotime? 
    Ska eventuellt börja med pergotime efter jul, och undrar om det är stor risk eller liten risk att det blir tvillingar? För mig spelar det egentligen ingen roll, men är lite intressant att veta :)

• Svar på tråden Någon som fått tvillingar av pergotime!?
  • Dakine
    Ni som har PCO/PCOS... 

Jag har inte haft mens sen 30/10-4/11 då den kom ordentligt, och som en vanlig mens. Blödde rikligt, kraftig mensvärk och ömma bröst. (som jag brukar vid mens). Hade även då äl den 16/10. 

I december fick jag en liten blödning (som jag skulle kalla mer för en mellanblödning) då det var väldigt lite klart rött blod och mer blodblandade flytningar. Varade mellan 17-21/11. Ingen mensvärk. 

Nu idag den 7/1 får jag återigen blodblandade flytningar... Lite öm vid äggstockarna, men inte märkbart. Vad är det här!? Brukar ni ha så här? 
    Jag brukar inte ha mellanblödningar.... :/ Är så orolig att det ska vara något annat fel som livmodelhalscancer eller liknande :S 
  • lantlivet
    angel90 skrev 2015-01-06 21:01:32 följande:
    Okej ;) jag har än så länge mått jättebra, extra trött bara men det kan jag ta. Första graviditeten mådde jag illa och kräktes hela första tiden så väntar bara på att det ska komma ;)

Då är jag två veckor efter dig, går in i v 7 imorgon :)
    Hoppas du får må bra :)

Åh kul art vi ä så lika, :).

Känns konstigt att va i v 9(8+0) idag :)
  • lantlivet
    Dakine skrev 2015-01-07 00:13:12 följande:

Ni som har PCO/PCOS... 

Jag har inte haft mens sen 30/10-4/11 då den kom ordentligt, och som en vanlig mens. Blödde rikligt, kraftig mensvärk och ömma bröst. (som jag brukar vid mens). Hade även då äl den 16/10. 

I december fick jag en liten blödning (som jag skulle kalla mer för en mellanblödning) då det var väldigt lite klart rött blod och mer blodblandade flytningar. Varade mellan 17-21/11. Ingen mensvärk. 

Nu idag den 7/1 får jag återigen blodblandade flytningar... Lite öm vid äggstockarna, men inte märkbart. Vad är det här!? Brukar ni ha så här? 
    Jag brukar inte ha mellanblödningar.... :/ Är så orolig att det ska vara något annat fel som livmodelhalscancer eller liknande :S 

Jag hade alltid mellanblödningar varje månad innan jag blev gravid. Men mina va alltid mer åt bruna hållet än de röda. Menscyklerna kan ändras från månad till månad. Så de kan ha nykommit. Tyvärr. Tro inte det är nå annat allvarligare :)
  • Dakine
    lantlivet skrev 2015-01-07 08:21:23 följande:
    Jag hade alltid mellanblödningar varje månad innan jag blev gravid. Men mina va alltid mer åt bruna hållet än de röda. Menscyklerna kan ändras från månad till månad. Så de kan ha nykommit. Tyvärr. Tro inte det är nå annat allvarligare :)
    Tack för att du lugnar mig! Idag är det mer åt det bruna hållet tycker jag!
  • Bumblebee

Här mås det illa, ligger lite och jäklas hela tiden. Försöker äta regelbundet och innan jag går och lägger mig. Med vår dotter mådde jag inget illa alls så detta är nytt för mig. har blivit inbokad på hälsosamtal i februari och inskrivning i mars.

Hur ser det ut för er andra, hur snabbt har ni fått inskrivning?

• angel90

Känner emellanåt ett milt illamående, men försvinner så fort jag äter nåt litet, typ ett salt kex.

Jag ska på inskrivning (hälsosamtal samtidigt som inskrivningen) den 21/1. Kommer vara i vecka 9 (8+0) då.

• lantlivet

Ja har hälsosamtal på onsdag nästa vecka. Är då i v 10, sen inskrivning den 26. Nästan i v 12.

• Bumblebee

Jag ska på hälsosamtal den 9/2 (v9) och inskrivning 9/3 (v13). Känns som en evighet Flört

• lantlivet
    Bumblebee skrev 2015-01-07 16:55:17 följande:

Jag ska på hälsosamtal den 9/2 (v9) och inskrivning 9/3 (v13). Känns som en evighet Flört

Förstår det ;) tycker de känns länge för mig till den 26/1 :)
  • lantlivet
    Bumblebee skrev 2015-01-08 10:43:39 följande:

Fick idag ett vul inbokat den 28/1, känns tryggande

Lyckoost! :)
  • Dakine
    Jag pratade med IVF kliniken i fredags och då sa de att de skickat receptet nu, och att jag ska börja ta pillrena från mensdag 5. Mensdag 1 räknas från den dag då mensen startat, och där det är ett flöde med rött blod. 

Men eftersom jag nu haft mellanblödningar som varat i ca 5 dagar både i december och januari vet jag inte alls hur jag ska göra om det kommer igen!? Det har inte känts som en vanlig mens alls, och IVF kliniken sa att jag inte skulle räkna det som en mens medan här i staden där jag bor sa att det nog är en mens men att den ser annorlunda ut bara. Känns dock som att jag bör lite på IVF kliniken först och främst och följa deras rekomendationer. Så det kommer väl mest troligt bli att få kicka igång blödningen med provera då... 

Den 16/10 hade jag äl bekräftat med test. 30/10-4/11 hade jag en riktig mens, för den var riklig och jag hade ofantligt mycket mensvärk. 

17/12 fick jag en liten sparsam blödning som varade till den 21/12. Ingen mensvärk. 

6/1 fick jag en liten sparsam blödning som börjat avta nu den 11/1.. ingen mensvärk alls. 

Jag är så spänd med alla förväntningar nu och vill bara börja käka pergotime!! 
  • lantlivet
    Dakine skrev 2015-01-11 17:05:24 följande:

Jag pratade med IVF kliniken i fredags och då sa de att de skickat receptet nu, och att jag ska börja ta pillrena från mensdag 5. Mensdag 1 räknas från den dag då mensen startat, och där det är ett flöde med rött blod. 

Men eftersom jag nu haft mellanblödningar som varat i ca 5 dagar både i december och januari vet jag inte alls hur jag ska göra om det kommer igen!? Det har inte känts som en vanlig mens alls, och IVF kliniken sa att jag inte skulle räkna det som en mens medan här i staden där jag bor sa att det nog är en mens men att den ser annorlunda ut bara. Känns dock som att jag bör lite på IVF kliniken först och främst och följa deras rekomendationer. Så det kommer väl mest troligt bli att få kicka igång blödningen med provera då... 

Den 16/10 hade jag äl bekräftat med test. 30/10-4/11 hade jag en riktig mens, för den var riklig och jag hade ofantligt mycket mensvärk. 

17/12 fick jag en liten sparsam blödning som varade till den 21/12. Ingen mensvärk. 

6/1 fick jag en liten sparsam blödning som börjat avta nu den 11/1.. ingen mensvärk alls. 

Jag är så spänd med alla förväntningar nu och vill bara börja käka pergotime!! 

Så himla kul att du snart är på g!! Kanske vi ses nångång hos bm :)

Ja visste inte heller om mina blödningar va mens eller mellanblödning då ja aldrig har värk. Men ja fick ägglosning å blev gravid iaf :)

Hur lång mens bruka du ha i vanliga fall? Ja kunde ej skilja på mina då båda blödningar va 7-8 dagar långa varje gång.

Tycker du ska köra på nästa blödning om de varar till dag 5. Ja blrjade dag 4 men skulle egentligen börjat dag 3, va olika det är när alla börjar.
  • Dakine
    lantlivet skrev 2015-01-11 17:35:04 följande:
    Så himla kul att du snart är på g!! Kanske vi ses nångång hos bm :)

Ja visste inte heller om mina blödningar va mens eller mellanblödning då ja aldrig har värk. Men ja fick ägglosning å blev gravid iaf :)

Hur lång mens bruka du ha i vanliga fall? Ja kunde ej skilja på mina då båda blödningar va 7-8 dagar långa varje gång.

Tycker du ska köra på nästa blödning om de varar till dag 5. Ja blrjade dag 4 men skulle egentligen börjat dag 3, va olika det är när alla börjar.
    Ja, det känns riktigt spännande! Är typ nervös ! :D 

Mensen brukar vara mellan 5-6 dagar. Och dessa mellanblödningar samma... men är mer som en blod blandad flytning... inget tjocktblod, utan som en tunn hinna... När jag har mens kommer det alltid väldigt mörkt blod och koagulerat blod och mensvärk. Dessa mellanblödningar har jag aldrig haft någon mensvärk alls... 

Ja, jag kommer köra på nästa blödning. Jag vill ju inte vänta längre! Men jag skulle nog få provera tabletter som skulle kicka igång blödningen. Ja till mig sa de att jag ska börja på dag 5. Undra varför det är så olika. 
  • lantlivet
    Dakine skrev 2015-01-12 01:28:00 följande:
    Ja, det känns riktigt spännande! Är typ nervös ! :D 

Mensen brukar vara mellan 5-6 dagar. Och dessa mellanblödningar samma... men är mer som en blod blandad flytning... inget tjocktblod, utan som en tunn hinna... När jag har mens kommer det alltid väldigt mörkt blod och koagulerat blod och mensvärk. Dessa mellanblödningar har jag aldrig haft någon mensvärk alls... 

Ja, jag kommer köra på nästa blödning. Jag vill ju inte vänta längre! Men jag skulle nog få provera tabletter som skulle kicka igång blödningen. Ja till mig sa de att jag ska börja på dag 5. Undra varför det är så olika. 
    Det va jag med ;)

Okej, konstigt att du ej fick proveran på stört så du kunde köpa på dom på en gång ist för gissa?

Ja de är konstigt.
  • Dakine
    lantlivet skrev 2015-01-12 09:17:39 följande:
    Det va jag med ;)

Okej, konstigt att du ej fick proveran på stört så du kunde köpa på dom på en gång ist för gissa?

Ja de är konstigt.
    Jag skulle höra av mig i slutet på januaari om mensen inte kommit, och då skulle de skriva ut provera! Hade gärna tagit den nu också, den kan man väl ta när som ? 
Svar på tråden Någon som fått tvillingar av pergotime!?