• Anonym (Undrarkanske?)

Psykopat varning Biomamman?

Vi har införskaffat oss en ny familjemedlem i form av en hund. En snäll och trevlig herre.

Biomamman verkar vara ordentligt svartsjuk och skickar med bonusen katter i alla dess former. (Hon har katt) Alltså kattnallar, katt tröjor, leksaker som är katter..ja ni förstår.

Bonusen har även börjat prata om min döda hund som jag var tvungen att avliva för många år sen.

Hunden hade samma namn som en karaktär i en barnfilm och nu har de visst börjat se den här filmen frekvent.

Hennes syfte är väl att göra mig upprörd eller så är hon bara skevt svartsjuk. Det första lyckades hon med i fem minuter..nu undrar jag istället. ..psykopat varning?

Bonusen märker inget såklart. Har pratat om min döda hund, visat kort, sett filmer där hundar och katter är vänner. Ja den pedagogiska vägen.

Men fortfarande...vilken ruggig människa?

• Svar på tråden Psykopat varning Biomamman?
  • Chrysabelle

Hm, va? Varför skulle hon vara psykopat för att hon gillar katter och låter sitt barn se på tv?

• Anonym (Undrarkanske?)

Psykopat var lite att ta i. Mest för en dramatisk FL effekt.

Hon gör ofta såhär. Ständigt. För att ta några exempel.

Förra vintern. Vi har en heldag i pulkabacken dagen innan bonusen ska hem. Samma dag som bonusen åkt skickar hon arga sms om hur hemska vi är som inte ens köpt en pulka till bonusen. När vi vid nästa UG hämtar bonusen har hon skickat med en pulka.

Alltså det här gäller allt som vi gör. Det kontras på något sätt där hon måste hävda sig vara bättre.

Har vi varit i skogen åker de till skogen. Tar bonus med sig leksaker skickar hon med fler hem.

Har bonus ny jacka så skickar hon kort på bonus i nya kläder.

Det är rätt komiskt men att ta det till min döda hund tyckte jag var gränsen på "psykopat" varning.

Förstår ni nu?

• pluvdo
    Anonym (Undrarkanske?) skrev 2014-10-20 08:44:28 följande:

Förra vintern. Vi har en heldag i pulkabacken dagen innan bonusen ska hem. Samma dag som bonusen åkt skickar hon arga sms om hur hemska vi är som inte ens köpt en pulka till bonusen. När vi vid nästa UG hämtar bonusen har hon skickat med en pulka.

Alltså det här gäller allt som vi gör. Det kontras på något sätt där hon måste hävda sig vara bättre.

Har vi varit i skogen åker de till skogen. Tar bonus med sig leksaker skickar hon med fler hem.

Det är rätt komiskt men att ta det till min döda hund tyckte jag var gränsen på "psykopat" varning.

Förstår ni nu?

Nej. Och sluta särskriva, det ser illa ut.
  • Anonym (Undrarkanske?)
    pluvdo skrev 2014-10-20 08:47:29 följande:

Nej. Och sluta särskriva, det ser illa ut.

Särskrivning är min svaghet gällande skriften. Varför sånt påhopp?
  • Anonym (osäker?)
    Anonym (Undrarkanske?) skrev 2014-10-20 08:44:28 följande:

Förstår ni nu?

Jag får snarare en känsla av att du är osäker på din roll i bonusens liv. Att mamman skickar med saker så att barnet får ha sina saker både hos pappan (läs er) och hemma hos henne gör henne inte till en psykopat. Att mamman tycker om katter gör inte henne mer psykopatisk än vad ni är för att ni tycker om hundar.

Bäst är nog om du slutar med att leta fel.
  • Hockeyfrissa
    Anonym (Undrarkanske?) skrev 2014-10-20 08:50:59 följande:
    Särskrivning är min svaghet gällande skriften. Varför sånt påhopp?
    Med tanke på vad du kallar barnets mor så var kanske pluvdos sk. påhopp rätt milt. 

Sen tycker jag nog att det är du som verkar vara lite överkänslig.
  • falukorv

Ja psykopat var nog lite överdrivet :)

Om jag inte missförstod så låter mer som en mamma som har ett extremt behov av att överkompensera och vara den bästa föräldern.

Men hur kunde ni vara i pulkabacken om ni inte hade nån pulka? Hade ni något annat?

Det kanske är bonusen som har ett behov av att prata om den döda hunden?

• Brumma

hmm. känns som om du övertolkar.. 
    Har ni skaffat ny hund och barnet vet om att du har hund är det väl bara naturligt att frågor rörande den kommer nu? Varför blanda in mamman ii det hela?
    Att hon skickar med katter . jaha? Hon gillar väl katter? Kanske även barnet tycker om katter- OCH er hund..
    Min son älskar hundar o hästar - fast vi har en katt... 

• Anonym (Undrarkanske?)
    falukorv skrev 2014-10-20 09:09:45 följande:

Ja psykopat var nog lite överdrivet :)

Om jag inte missförstod så låter mer som en mamma som har ett extremt behov av att överkompensera och vara den bästa föräldern.

Men hur kunde ni vara i pulkabacken om ni inte hade nån pulka? Hade ni något annat?

Det kanske är bonusen som har ett behov av att prata om den döda hunden?

Vi hade en helt ny pulka. Ja det var överkompenserandet jag menade.
  • Chrysabelle
    Anonym (Undrarkanske?) skrev 2014-10-20 11:17:28 följande:
    Vi hade en helt ny pulka. Ja det var överkompenserandet jag menade.
    Berättade ni inte att ni hade en pulka?
  • Anonym (Undrarkanske?)
    Chrysabelle skrev 2014-10-20 11:19:08 följande:

Berättade ni inte att ni hade en pulka?

Jo såklart. Vi hade haft en trevlig dag ute i snön och då blir reaktionen att skicka ett argt sms "köp ditt barn en pulka förihelvete så slipper han ledsamt fråga om han får ta med den han har här". Sen skickades en pulka med. Bonusen lämna den i bilen.
  • LindaJohanna

Jag är kanske trög men jag fattar inte.. Skickade mamman smset till er? Visste hon inte att ni hade en pulka? Svarade ni inte att det fanns?
    Om hon inte visste så var det väl inte så konstigt att hon skickade med en tänker jag.

• Anonym (?)

Jag undrar mest vad de är för snubbe du är tillsammans med?

Inte kan han välja brudar iaf ^^

Nej men varför bryr du dig om biomamman och vad spelar de för roll vad hon är?

Hon säger säkert ett och annat om dig också, och kanske stämmer det bättre..

• Anonym (acc)
    Anonym (Undrarkanske?) skrev 2014-10-20 08:27:50 följande:

Vi har införskaffat oss en ny familjemedlem i form av en hund. En snäll och trevlig herre.

Biomamman verkar vara ordentligt svartsjuk och skickar med bonusen katter i alla dess former. (Hon har katt) Alltså kattnallar, katt tröjor, leksaker som är katter..ja ni förstår.

Bonusen har även börjat prata om min döda hund som jag var tvungen att avliva för många år sen.

Hunden hade samma namn som en karaktär i en barnfilm och nu har de visst börjat se den här filmen frekvent.

Hennes syfte är väl att göra mig upprörd eller så är hon bara skevt svartsjuk. Det första lyckades hon med i fem minuter..nu undrar jag istället. ..psykopat varning?

Bonusen märker inget såklart. Har pratat om min döda hund, visat kort, sett filmer där hundar och katter är vänner. Ja den pedagogiska vägen.

Men fortfarande...vilken ruggig människa?

Jag tror jag förstår litegrann, TS... det är sånt där som är svårt att både ta konkret på och beskriva för någon som inte varit med om det.

När vi skaffade hund gick det några månader, sedan hade biomamman skaffat katt. När vi flyttade till ny lägenhet berättade bonusarna att deras mamma gick på visningar. När vi bokade en semester så beställde hon en "värre" semester. För en utomstående kan det se ut som sammanträffanden... men lever man i det så känner man att det inte är det.

Jag vet inte vad det handlar om, avundsjuka eller behov att hävda sig... orkar faktiskt inte bry mig så mycket. Kul för bonusarna att de får semester och husdjur där med liksom men inget som riktigt berör mig.
  • Anonym (paranoia)

Lugna ner dig ts. Du verkar helt paranoid. Jag ser inget konstigt alls i mammans beteende.

Förstår inte varför hon skickade med en pulka om ni redan hade en? Barnet måste ha sagt att ni inte hade det och då var det ju väldigt snällt av mamman att köpa en till er.

• Anonym (pip)

Fast.. hon är ändå svartsjuk på hunden? Eller hur är det med den saken?

Svar på tråden Psykopat varning Biomamman?