Missfall. vad händer nu?
Blödde riktigt mycket i förgår med stora klumpar. Hela dagen. Åkte in till kvinnoklinikens jourmottagning. Blodtrycket var bra men pulsen hög. Man tog graviditetstest som var positivt. Vi har jobbat på att skaffa barn men jag har inte haft symptom och visste inte att jag var gravid. Men man sa att det då var ett missfall. Blödningen avtog under natten men hb hade sjunkit till drygt 80 så jag fick lite blod, det steg över 100. Läkare undersökte och trodde att det fanns rester kvar. Jag fick 2 cytotec men kände ingenting alls av dem. Blödde inte mer heller. Fick åka hem, ska tillbaks om en vecka. Känner mig i stort sett återställd nu men är hemma från jobbet och vilar. Ville inte säga på jobbet vad som hänt i helgen så jag sa att jag var jätteförkyld och mådde dåligt. Nu undrar jag vad som händer...finns risk att det börjar om igen? Jag antar att om det ser fint ut på återbesöket händer inget mer men vad händer om det finns kvar något ännu då? Inget mer tycks ju komma ut...skrapar man då? Är det farligt att ha rester kvar? Hur går skrapning till, gör man det på en gång? Får man åka hem direkt? Törs jag försöka bli gravid igen? Vill inte vara med om det här en gång till...har barn förut och allt har alltid gått jättebra. Aldrig haft missfall eller blödning. Kan jag göra något själv för att hjälpa till att få ut allt? Känner mig helt förvirrad...