• Aileen2014

    Till de som fått negativa besked

    Hej!
    Jag vill dela med mig av min resa och uppmuntra alla som fått negativa besked kring fertilitet att inte ge upp!

    Jag gjorde ett hormontest 2011 då jag var 41 år. Det visade att äggen var för få o hade för dålig kvalitet, ja alla hormoner var för höga eller för låga:
    Progesteron: 47
    AMh <0,16
    LH 9,1
    TSH 1,01
    FSH 23
    Prolaktin 8,7 (normalt)

    Alla läkare som såg testet sa "tyvärr du har i stort sett ingen chans att bli gravid, vi rekommenderar dig att åka till Finland för äggdonation".

    Jag var och är singel. Jag fick först en chock men ville ändå försöka.
    Gjorde ett inseminationsförsök i Köpenhamn det året, utan resultat (men i snitt behövs ju 11 försök så jag var lugn!)

    Påbörjade en hälsoförbättring genom att göra en hårmineralanalys o la om kosten: mindre socker, mer protein, mer grönsaker, mer motion, mindre stress.

    Två år senare, I början av 2014 ville jag prova igen (däremellan hade jag försökt ca 8 ggr med en kille som ställde upp men utan resultat) så jag förberedde mig med att: Äta Bidrottninggelé. Få akupunktur o lite annat hos en kinesisk läkare i Södertälje som sa åt mig att ta E-vitamin men förbjöd mig att morötter då det enligt henne sänker det superviktiga Progesteronet. Fick livmoder-o äggstockshealing hos ett erkänt medium.

    Efter andra inseminationsförsöket i våras blev jag gravid! Med en öppen donator som verkar helmysig (han har en utvidgad profil så jag vet mkt om honom, kan se foton på honom som liten o höra hans röst).

    Ja, elva försök är snittet o jag klarade det på tre!
    Jag är bra sugen på att kontakta alla tre läkare som sa till mig att chansen var i princip obefintlig. För vad jag menar är att hormonerna fluktuerar, så jag tycker de skulle sagt: Idag verkar chansen ytterst liten men jag vet inget om i morgon!

    Ge inte upp, tro på alternativa metoder, tro på det lilla livet som du vill träffa!

    Lycka till!  /Aileen


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 14:37
    Obs! Jag tog inga hormoner, Pergotime eller Dhea!
  • Svar på tråden Till de som fått negativa besked
  • LinneaSvea

    Stort grattis!! Vad underbart att höra!! Själv är jag 44 och försöker naturligt, det har tyvärr inte gått så bra hittills men jag ska orka försöka lite till. Såna historier som din gör att man får upp lite ork igen Tack!!

    När kommer den lilla godingen??

Svar på tråden Till de som fått negativa besked