• Anonym (okåt)

Är jag asexuell eller vad händer??

Jag är 20 år, min pojkvän och jag blev ett par för 3 år sedan och var varandras första sexpartner.
    I början såg jag mycket glädje i att göra det skönt för honom och jag hade en stor vilja att testa på allt, vi hade sex i tid och otid och testade allt som hade med sex att göra.
    Men trots att jag många många gånger försökt på alla möjliga sätt har jag aldrig i mitt liv fått en orgasm, inte en endaste gång.
    Han däremot har aldrig klarat ha sex mer än 2min innan han kommit, han har ALDRIG visat en vilja att göra det skönt för mig eller visat ett intresse för min njutning etc. Även många saker han sagt till mig/ gjort mot mig har gjort att jag tappat ALL tillfredsställelse av honom.
    Nu efter 3 år så har vi aldrig sex, iår kanske vi haft sex 3 gånger totalt.
    Jag tänker aldrig någonsin på sex, jag ser inga som helst fördelar med att ha sex och jag blir inte kåt eller upphetsad av något längre.

Vad är det för fel på mig?????

• Svar på tråden Är jag asexuell eller vad händer??
  • Anonym (a)
    Anonym (okåt) skrev 2014-10-21 05:13:41 följande:

Jag är 20 år, min pojkvän och jag blev ett par för 3 år sedan och var varandras första sexpartner.
    I början såg jag mycket glädje i att göra det skönt för honom och jag hade en stor vilja att testa på allt, vi hade sex i tid och otid och testade allt som hade med sex att göra.
    Men trots att jag många många gånger försökt på alla möjliga sätt har jag aldrig i mitt liv fått en orgasm, inte en endaste gång.
    Han däremot har aldrig klarat ha sex mer än 2min innan han kommit, han har ALDRIG visat en vilja att göra det skönt för mig eller visat ett intresse för min njutning etc. Även många saker han sagt till mig/ gjort mot mig har gjort att jag tappat ALL tillfredsställelse av honom.
    Nu efter 3 år så har vi aldrig sex, iår kanske vi haft sex 3 gånger totalt.
    Jag tänker aldrig någonsin på sex, jag ser inga som helst fördelar med att ha sex och jag blir inte kåt eller upphetsad av något längre.

Vad är det för fel på mig?????

Gör inte hans tillkortakommanden till dina brister. Din sexualitet finns sannolikt där, men han vårdar den inte och bryr sig inte om den och din tillfredsställelse. Den kommer sannolikt vakna med en ny partner. Jag var själv i flera förhållanden där jag saknade sexlust och började tro att jag inte var så förtjust i sex, att det var ngt jag fick nöja mig med. Sen träffade jag en ny partner och allt vaknade till liv. Jag had bara varit med fel person som inte orkade bry sig om mig. Då insåg jag också vad jag höll på att gå miste om! En viktig del av mig vaknade till liv igen. Sex är ju intimiteten i ett förhållande och det som skiljer förhållandet från en vänskap. Ser det idag som ek indikator på hur jag och min man har det, och vårdar den relationen.
Svar på tråden Är jag asexuell eller vad händer??