Min man har cancer
Hej! För ett år sedan så gifte jag mig med min dröm kille, han har en dotter sen tidigare. Och han har cancer sen flera år tillbaka, vilket jag visste hela tiden. Vi pratade om synen på att skaffa fler barn, och han sa att han absolut är öppen för det och att han har lämnat spermier innan cellgiftsbehandling (för man blir ofta steril efter som ni säkert vet). Hans cancer har gått upp och ner det senaste året. Mitt mående har gått upp och ner också. Men nu när jag känner att jag vill verkligen skaffa barn så säger han helt plötsligt nej.. Vi vet inte hur länge han kommer att klara sig, och vad som kommer att hända. Men jag vill verkligen ha ett barn med honom, och jag vill ha något som får mig att fortsätta kämpa om det skulle hända något med min man. Jag vill även kunna ha fortsatt kontakt med min bonus dotter (som är som min egen) om det skulle hända något. Det gör så ont att han nu helt plötsligt inte vill, när mina känslor är så starka att vilja ha barn, vilket han sa att när man får sådana starka känslor så är det svårt att få bort. Jag är verkligen jätte ledsen. För jag känner mig redo, längtar efter barn och vi behöver mer glädje i vårt liv.. Dessutom skulle våran familj kännas som en hel familj om vi fick barn tillsammans. Är jag självisk? Är han självisk? Resonerar jag helt galet?? Hjälp mig ????