• Juni2015

V 5+4 blödning idag

Igår var jag världens lyckligaste. Berättade för mamma om allt går som det ska så kommer det en liten knodd lagom till Midsommar.

Idag när jag skulle gå ut till bilen kände jag typ som mensvärk i lilla magen. Jag la handen på och kunde bara tänka "Håll dig kvar lilla pyre, du är redan älskad!" Efter 1 timme på jobbet var det dags för toabesök. Det var BLOD på pappret... Klart blod, väldigt tunt men ganska mycket. Springer ut med gråten i halsen, stänger ner min dator och i farten säger till chefen att jag går hem pga mensvärk.... In på ICA för att köpa bindor. Legat i sängen hela dagen och googlat. Jag har en mycket känslig livmodertapp (efter ett vanligt cellprov blöder jag några timmar) Jag håller varenda tumme, tå och annat löst på att detta bara är en vanligt liten blödning.

Hur fan ska jag kunna gå vidare om det är MF? Graviditeten var inte planerad, jag är inte tillsammans med pappan. Men jag är så redo för denna stora förändringen i mitt liv. Bebisen är/hade varit såååå välkommen!

• Svar på tråden V 5+4 blödning idag
  • Dr to be

Blöder du fortfarande? Har du fortfarande ont?

Det kan vara en ofarlig blödning men även ett mf.

Håller alla tummarna för dig!

Kram

• Juni2015

Ytterst lite blod på pappret om jag trycker när jag torkar.

Jag har i normala fall en mycket låg livmodertapp. Under mens känner jag den i hålet så att säga utan problem. Ända sedan jag blev gravid når jag knappt tappen, och så är det fortfarande. Den är väldigt högt upp och bakåtvriden. Så jag hoppas så inihelvete att det bara är nåt större blodkärl eller så som spruckit. Har ingen mensvärk längre utan bara de vanliga små stickningarna uppe i livmodern.

• Juni2015

Fick en blödning runt 9 tiden igår. Låg i sängen hela dagen. Kom inget mer förrän till kvällen. Idag på morgonen var det bara "resterna" från gårkvällens blödning kvar. Tvättade mig ordentligt och efter det har det bara varit vanliga flytningar.

Var på första hälsosamtalet med barnmorska idag. Hon kunde inte berätta vad blödningen var för något, naturligtvis. Men skulle det återkomma med klumpar i så ska jag kontakta gyn. Har fått datum för inskrivning, 13/11. Håller alla tummar jag har på att det lilla grynet ska hålla sig fast

Idag har jag även börjat må lite illa samt blivit så fruktansvärt torr i mun/svalg. Och efter vad jag förstår får man inte nya symtom om det är mf på gång. Hoppas hoppas hoppas!!!

• Juni2015

Fick en sådan oerhörd smärta i livmodern idag 11:40. Det blödde precis när det satte igång. Ringde gynakuten. Och här sitter jag nu och väntar på det mest nervösa mötet i mitt liv. Är lilla pyret borta eller kommer jag se ett litet hjärta trots allt. Jag försöker intala mig att det är över. Men innerst inne brinner ett hopp! Tänk om typ naveln kunde lysa grön under graviditeten så man alltid hade koll... Återkommer när jag har allt svart på vitt :/

• Dr to be
    Juni2015 skrev 2014-10-23 14:19:43 följande:

Fick en sådan oerhörd smärta i livmodern idag 11:40. Det blödde precis när det satte igång. Ringde gynakuten. Och här sitter jag nu och väntar på det mest nervösa mötet i mitt liv. Är lilla pyret borta eller kommer jag se ett litet hjärta trots allt. Jag försöker intala mig att det är över. Men innerst inne brinner ett hopp! Tänk om typ naveln kunde lysa grön under graviditeten så man alltid hade koll... Återkommer när jag har allt svart på vitt :/

Styrkekram! Håller alla tummar
  • Juni2015

Döm om min förvåning! Fanns inga spår alls av en graviditet. Så mest troligt är det ett MA, bara att vänta på att det ska börja forsa ut massa blod och annat. Jag är mycket mer okej med detta än vad jag trodde. Jag målade upp en bild där jag skulle få se den lilla skatten och få höra att det inte fanns ett hjärta som slog.
    Gyn påpekade även att det KAN röra sig om en graviditet som är mycket yngre än va jag tror, det förklarar ju dock inte blödningarna och smärtan.

Det togs blodprover på mig som ska jämföras med nya prover på lördag. Får se om hormonerna går upp eller ner.

• Dr to be
    Juni2015 skrev 2014-10-23 17:02:36 följande:

Döm om min förvåning! Fanns inga spår alls av en graviditet. Så mest troligt är det ett MA, bara att vänta på att det ska börja forsa ut massa blod och annat. Jag är mycket mer okej med detta än vad jag trodde. Jag målade upp en bild där jag skulle få se den lilla skatten och få höra att det inte fanns ett hjärta som slog.

Gyn påpekade även att det KAN röra sig om en graviditet som är mycket yngre än va jag tror, det förklarar ju dock inte blödningarna och smärtan.

Det togs blodprover på mig som ska jämföras med nya prover på lördag. Får se om hormonerna går upp eller ner.

Skönt att få bli ordentligt undersökt iaf:)

Beklagar. Hoppas allt går bra för dig!
  • Juni2015

Tack.

Det är bara att inse att det är naturen som har fått säga sitt. :)

• Dr to be
    Juni2015 skrev 2014-10-23 17:46:50 följande:

Tack.

Det är bara att inse att det är naturen som har fått säga sitt. :)

Sund inställning. Så tänkte vi oxå när vår första graviditet slutade i vad vi först trodde var missfall (det visade sig sen vara ett utomkvedeshavandeskap).
Svar på tråden V 5+4 blödning idag