• Vokalissan

Weekendresa utan barn?

Fick en idé om att dra på en weekendtripp till London bara jag och maken innan barn två föds. Storasyster är två år och tre månader och skulle isf ha mormor boende hos sig, alltså på hemmaplan.

När jag fick idén kändes det lockande men nu, när vi börjat titta på hotell känns det helt befängt!

Skulle ni lämnat barnet två nätter, båda föräldrarna, och åkt så långt borta? Hon är trygg med och älskar sin mormor. Vi har dock aldrig lämnat henne så länge, båda två.

Känns som sista chansen att få vara på tu man hand på ett tag men jag får kalla fötter!

Plus att jag är rätt flygrädd (tänk om vi dör??) och den här himla ebolan, tänk om nån hänger på Heathrow och kladdar ebola på toadörrdhandtag??!! (Överdriver lite).

Ge mig råd!

/hönsmamma.

• Svar på tråden Weekendresa utan barn?
  • Duckan

Jepp, inga problem för mig. Vi har varit på weekendresa utan dottern.

• pingvin88

Vi åkte till Rom utan barnet på 2 år. Hen hade det lika trevligt som vi, fast hos mormor.

• DinaMii

Vi åkte till Rom i 2 nätter när sonen var 2,5. Han var hos farmor och hade roligare där än han hade haft med oss :)

Jag var oxå nojig, och tänk om planet skulle krascha! ;) vi skrev ett testamente, bara utifall något skulle hända så vår önskan kom fram var vi ville att sonen skulle bo, det gäller fortfarande. Rätt skönt att ha sånt "klart" oxå, även om man bara tänkt röra sej på hemmaplan. Det är nog ändå större chans att dö i vardagen i ex en bilolycka än i flyget just den där helgen..

Första dagen borta var jätteskön, andra dagen började vi längta hem, tredje dagen var det superskönt att få åka hem :) men då hade vi fått ladda, och längtade hem till vardagen igen. Det krävs inte så mycket ibland :)

Ha en trevlig resa!

• Dixie

Om mormor är villig att vara barnvakt och barnet är vant att vara med mormor så finns väl inget hinder! 

Känner du det jobbigt att flyga - kan ni kanske välja något resmål som är närmre hem? Bor ni i södra Sverige kan ni ju tex köra till Hamburg? 

Svar på tråden Weekendresa utan barn?