Bonusföräldrar! Vilket är värst med att ha bonusbarn?
Vad har varit/är jobbigast för dig med att ha bonusbarn? Svara ärligt nu.
Vad har varit/är jobbigast för dig med att ha bonusbarn? Svara ärligt nu.
Nej har inte trott att du ansett mina åsikter varit dåliga för mig
Det jag menade var just att detta är starka värderingar jag har kring barn och familj, på så sätt anser jag att vissa är mer eller mindre universella när det kommer till hur barn bör behandlas i en familj. Att behandlas som gäster eller oönskade hur till ngt jag alltid kommer vara universellt fel...
...barn skall inte bli avvisade av kalla vuxna i sin egen familj!
Nej, det var min åsikt...fast andra här agerar så
Nej, det var min åsikt...fast andra här agerar så
Hur man agerar har oftast med hur o vad man tillåts agera.
Tror inte (hoppas inte) att många här på FL går in i bonusfamiljslivet med kalla handen o trycker ner småbarn.
Jag själv gick in i detta för en herrans massa år sedan med rosenröda tankar o vi hade det mysigt bra och familjärt. Med tiden har bilden sakta raserats. Min syn på bonusbarnet o min relation har ändrats. Tack vare vuxna och barnet.
Jag tilläts inte att tycka positivt o närvara.
Först var det mamman som stred fanatiskt om detta sen hakade barnet på och nu min man för husfridens skull.
Sorgligt! Men inget jag bestämt o kan göra något åt.
Så när människor skriver här på FL om att fira jul med exet och att älska sitt bonusbarn mm så känns det så långt bort för mig samt att man kan känna sorg att biomamman har o kan prägla sitt barn så pass mycket som hon gjort.
Man är inte mer än människa. Till slut orkar man inte med kamp och konflikter.
Beslutet blir istället att "ge upp"
Ja!
Ju bättre vi hade det detstå mer tjafs ifrån mamman.
Kan inte dra allt här men kort o gott så var det.
Fanns ingenting som vi gjorde rätt. Blev diskutioner om det mesta.
Jag lekte mamma o jag skulle ta mig fan inte ha något med barnet att göra. Barnet hade redan 2 föräldrar och hur mkt jag än kämpade så skulle jag aldrig bli bonus mamma.
Dessa meningar var på repeat i flertal år.
Barnet blev präglad. Är det än i dag.
Mammans ord väger tyngst.
Barnet är i dag nästan vuxen.
[/quote]
Både jag o BioBonus är ganska bra på att lyssna :)
BioBonus har ju dessutom fördelen att se bioförälderns sida men UTAN att döma...
Och hon kan ge en annan syn på saken utan att göra det genom påhopp ;)[/quote]
Tack! Vad snälla ni är! Just för tillfället är det lugnt. Men ibland känns sådana stunder som lugnet före stormen...
Vi hade samma tänk o gjorde inte så stor affär av det. Allt flöt på hos oss. Problemet var att det fanns EN som mådde dåligt av att det flöt på samma person mådde TOPPEN av när ingenting funkade.
Personen skapade problem som hon själv rodde i land (enligt sig själv) o spelade hjälte.
Ju mer uttåg och trassel o konflikter bakom ryggen på folk detstå mer trassel fick vi då man efter ett tag inte orkar med dessa ständiga uttåg och konflikter.
Vi framstod som dom som satte käppar i hjulet fast sanningen var att vi bara ville att allt skulle flyta på.
Samarbete med någon som inte tyckte att vi skulle ha ett schema(bestämda dagar) samt någon som såg min man som barnvakt o sig själv som enda föräldern är svårt.
Jag kan förstå att min man agerade som han gjorde o gör!
Vissa människor kan man inte vinna över så är det bara. Att välja att ge med sig o ge den andre rätt är en feg utväg o har gjort att jag gått i taket. Men det enda för att få husfrid med mamman.
Snart är bonus vuxen o jag vet att hens syn är att det är jag o mamman som inte klarar av varandra. Mamman har gjort allt för sitt barn medans vi sagt ifrån många gånger.
Allt har ju sin anledning med bonus vet inte sanningen.
Hen har så gott som det gick befrias ifrån den.
Vi har allt uppskrivet.
Men vet inte om det gör barnet lyckligare att få reda på sanningen?
Mamma är ju alltid mamma.
Så jag får ta smällen och vara den skyldiga.
Dom har varit på familjerätten massvis med gånger. Före min tid med. Tvist i rätten också.
Samarbetet har ej funkat trots det.
Vad är en biobonus? En som inte fattar.
Vad är en biobonus? En som inte fattar.
Tack. Bra. men hur kan barnet ha en biobonus? Antingen eller bara va? Han kanske kan vara en biobonussyskon men hm. Jag är nog lite ovan vid benämningarna. Jag är spanjor.
Tack. Bra. men hur kan barnet ha en biobonus? Antingen eller bara va? Han kanske kan vara en biobonussyskon men hm. Jag är nog lite ovan vid benämningarna. Jag är spanjor.
Vilken sorglig tråd.
Vilken sorglig tråd.