• lessen pappa

    Någon mer med samma problem

    Jag och mitt ex (Mamman till min dotter) har bestämt varannan jul/nyår.

    Jag hade henne nyår förra året och skall alltså ha henne denna Julen.
    Men i år så lät mamman henne bestämma (Eller så har hon övertalat henne) att säga att hon vill vara hos mamma denna julen också. Vad skall jag göra är det någon mer med samma problem

  • Svar på tråden Någon mer med samma problem
  • 143jenna

    Jag tycker att du borde gräva lite i frågan, varför vill hon vara hos sin mor osv och erbjud de som hon får där hemma hos dig och bygg upp lite förhoppningar att ni kommer ha jätte kul tillsammans, bryt inte mönstret som ni har haft det kommer kanske få din dotter att tänka att hon bestämmer i andra fall oxå.. Om det nu är så att mamman "övertalat" henne så övertala henne tillbaka då;)

  • Bengt79

    Jag har samma problem.. Fast, vi har kommit till den punkten i vår relation att jag inte har fått träffa mina barn på över ett halv år.. Och kommer inte få träffa dem över jul eller nyår heller..

    Men gör som jag har gjort. Jag sparar på allt! Alla tider, alla datum och skriver upp vad jag köper och allt annat.. Så sparar allt så att jag kan visa familjerätten OCH mina barn när de blir äldre..

    Juridiskt sett, så får ditt ex inte göra så.. Din dotter ska vara 15 år för att få bestämma själv, ur lagens mening. Hoppas det löser sig

  • Pappa1792

    Sätt upp regeln var annan jul var annat nyår
    Sen bestäm tex att den som inte har henne på jul kan få ha henne tex den 25:e för att kunna fira med deras sida av familjen.

    Vi har haft denna regeln sedans min dotter var liten och det har funkat fint.
    Säg att det blir inte rätt mot hennes mor / farföräldrar om bara den ena skall ha henne

    Alltid bra o ha något annat o skylla på

  • Tryggve3

    För det första ska detta vara en ren herrklubb.

    För jag ser att kvinnor har tagit kontroll över internet.

  • Tryggve3

    Vi pappor som inte får träffa våra barn, måste skapa en ren herrklubb, utanför internet.

    Där kan vi prata om vad som ska göras, utan insyn från kvinnfolket.

Svar på tråden Någon mer med samma problem