• blackberry

Kan inte bli gravid?

Hej alla!

Jag är en tjej som snart är 23 år. Jag och min pojkvän har haft oskyddat sex i över ett år men har aldrig försökt bli gravida men inte heller försökt undvika det. Jag har heller aldrig blivit gravid så jag börjar fundera på om jag inte kan få barn, är det någon som känner igen detta eller kan mer än mig om att bli gravid?

• Svar på tråden Kan inte bli gravid?
  • dagg03

En förutsättning för att bli gravid är att man har sex under ägglossningen. Så om du inte har sex under ägglossningen så kommer du inte att bli gravid, hur många år du än försöker. Spermier kan leva flera dagar, så det är möjligt att bli gravid även om ni har sex någon dag innan äl. Men även om man prickar ägglossningen så kan det ta upp till ett år utan att det behöver vara tecken på att något är fel.

Att du inte har blivit gravid behöver således inte betyda att något är fel. Om du verkligen vill bli gravid så kan det ju vara en bra idé att försöka hålla reda på ägglossningen och ha sex under den perioden.

• blackberry
    dagg03 skrev 2014-10-26 15:15:52 följande:

En förutsättning för att bli gravid är att man har sex under ägglossningen. Så om du inte har sex under ägglossningen så kommer du inte att bli gravid, hur många år du än försöker. Spermier kan leva flera dagar, så det är möjligt att bli gravid även om ni har sex någon dag innan äl. Men även om man prickar ägglossningen så kan det ta upp till ett år utan att det behöver vara tecken på att något är fel.

Att du inte har blivit gravid behöver således inte betyda att något är fel. Om du verkligen vill bli gravid så kan det ju vara en bra idé att försöka hålla reda på ägglossningen och ha sex under den perioden.

Vi har haft sex några gånger under äl också, fast som sagt aldrig planerat att bli gravida.

Men blir bara så nojig... Vet att flera i min släkt också haft problem.
  • dagg03

Det finns ingen anledning att gå runt och oroa dig innan ni ens börjat försöka! Vet du att du har äl?

• Jag är bara jag

Samlag några gånger under äl och inte blitt gravdi är aboslut inget att oroa sig för! Dryga äret med aktiva förösk räknas som normalt. "Kan inte få barn",ja,då krävs typ avsaknad av livmoder för det finns massor med hjälp att få. Glad

Svar på tråden Kan inte bli gravid?