Målare och gravid, fler ?
Hej, jag är gravid i vecka 5 och massa frågor har börjat komma upp i huvudet . Finns det fler målare (alltså väggar, inte tavlor) här som är gravida/har varit och skulle vilja svara på lite frågor ? :) .
Hej, jag är gravid i vecka 5 och massa frågor har börjat komma upp i huvudet . Finns det fler målare (alltså väggar, inte tavlor) här som är gravida/har varit och skulle vilja svara på lite frågor ? :) .
Hej!
Jag är också målare och har kollar lite efter andra med åtminstone liknande arbeten så man kan få vet lite mer om hur det är att jobba och vara gravid samtidigt! Det kan ju vara ganska tungt emellanåt :)
Jag är i v 17 och det är mitt första barn så jag har nog tyvärr inte så många svar på dina frågor.. Men förhoppningsvis dyker det upp fler!
Hur mår du än så länge? Och grattis till graviditeten!
Varken målare eller gravid men de jag känner har gått hem på havandeskapspeng runt halvtid. Tunga lyft och farliga arbetsdtällningar har varit motivet.
Hej!
Jag är också målare och har kollar lite efter andra med åtminstone liknande arbeten så man kan få vet lite mer om hur det är att jobba och vara gravid samtidigt! Det kan ju vara ganska tungt emellanåt :)
Jag är i v 17 och det är mitt första barn så jag har nog tyvärr inte så många svar på dina frågor.. Men förhoppningsvis dyker det upp fler!
Hur mår du än så länge? Och grattis till graviditeten!
Harmagedon, vet du om de har jobbat på större eller mindre firmor? Som jag förstått vill försäkringskassan i första hand att man ska försöka bli omplacerad vilket troligtvis är lättare på de större än de mindre.
Jaha så du jobbar på en så liten firma, jag jobbar på en lite större, vi är kanske 20-25 målare :) . Är 25 år och jobbat som målare i 6 år :) . Hur gammal är du ? , hur går det att jobba för dig nu då ? :)
Jag är inte målare men lastbilschaufför och lyfter och drar väldigt tungt dagarna i ända så jag blev sjukskriven från vecka 26 (pga havandeskapsförgiftning), annars hade jag blivit avstängd från arbetet i vecka 30 pga risker (långa dagar, tunga lyft och stress) i arbetet och fått havandeskapspenning.
Jaha så du jobbar på en så liten firma, jag jobbar på en lite större, vi är kanske 20-25 målare :) . Är 25 år och jobbat som målare i 6 år :) . Hur gammal är du ? , hur går det att jobba för dig nu då ? :)
Ursäkta segt svar! Det kan gå lite tid mellan gångerna jag är inne på fl..
Jag är 24 (90:a). Jag mår jätte bra så det går fortfarande bra att jobba men å andra sidan har vi haft det lugnt med jobb de senaste 2 veckorna och då har jag passat på att vara hemma eller jobbat halvdagar :)
Har du börjat fundera på när du ska meddela din arbetsgivare?
Hej på er också målare.
Av dom jag känner har jobbat till ca v 30-32 med tanke på tunga lyft osv.
Är själv gravid i vecka 7 (6+0) idag
Hej jag jobbar också som målare.
Dom jag känner har fått gå hem 28-32 pga tunga lyft och höaarbetspostioner.
Är själv gravid i 7 (6+0)
Hej!hur går det för er inom byggbranschen? jag är ventilationsmontör o jobbar på att bli gravid. Fick ett missfall i oktober i v12., hoppas på ett +snart igen
är lite intresserad av hur de e för er att jobba nu?
Hej!hur går det för er inom byggbranschen? jag är ventilationsmontör o jobbar på att bli gravid. Fick ett missfall i oktober i v12., hoppas på ett +snart igen är lite intresserad av hur de e för er att jobba nu?
Hej ! , jag går in i vecka 16 idag och jag jobbar på som vanligt än. Det går ganska bra, jag tänker mig för och gör inte saker som inte känns okej att göra. Men kan tänka mig att det med tiden kommer bli värre att jobba, för mig just nu så har inte magen växt så jättemycket och jag mår bara illa vissa dagar och tröttheten har blivit bättre :)
Hej igen!
Ser att det gått 2 månader sen jag skrev, tiden har gått så jäkla fort!
Har illamåendet gått över än? Berättade du för din arbetsgivare vid jul Namnlös123?
Har gått in i v 29 nu och har blivit sjukskriven fram tills att graviditetspenningen (förhoppningsvis!) blir godkänd.. Jobbade sista dagen 23/12 men har fått foglossning och ont i ryggen så det räcker med att plocka lite hemma och ta en låångsam 10minuters promenad så är kroppen slut.
Jag är från södra sthlm, vart är du från?
Hej igen!
Ser att det gått 2 månader sen jag skrev, tiden har gått så jäkla fort!
Har illamåendet gått över än? Berättade du för din arbetsgivare vid jul Namnlös123?
Har gått in i v 29 nu och har blivit sjukskriven fram tills att graviditetspenningen (förhoppningsvis!) blir godkänd.. Jobbade sista dagen 23/12 men har fått foglossning och ont i ryggen så det räcker med att plocka lite hemma och ta en låångsam 10minuters promenad så är kroppen slut.
Jag är från södra sthlm, vart är du från?
Tja en till målare här ! Fast är bara i v 13:)
Tänkte kolla med er när ni fick börja be om lättare arbetsuppgifter ? Jag är på ett storbygge nu och de är ju väldigt tungt och jag känner inte att jag orkar alls i samma fart Sen undrar jag när ni berättade för era arbetskamrater att ni va gravida med :P
Tja en till målare här ! Fast är bara i v 13:)
Tänkte kolla med er när ni fick börja be om lättare arbetsuppgifter ? Jag är på ett storbygge nu och de är ju väldigt tungt och jag känner inte att jag orkar alls i samma fart Sen undrar jag när ni berättade för era arbetskamrater att ni va gravida med :P
Hej. Hur går det för er hur går tankar? Vad ska man tänka på? Försäkringar, sjukpenning, graviditetspenning, havandeskapspenning, vad vi har rätt till för att vi är målare m.m..
Jag är målarlärling och är gravid i vecka 15. Berättade för chefen i v. 10 p.g.a att jag vart lätt svimfärdig, yr och fick plötsligt lågt blodsocker där jag vart rädd över att jobba själv på bockar och ställningar.
Jag fick för ca 1 vecka sen rejäl smärta i rygg och är nu sjukskriven 50 % för foglossning och då tyckte chefen vi skulle berätta det för resten för att folk skulle ha förståelse och inte snacka bakom ryggen.
Är på en liten byggfirma där det är jag och en målare till men ca 5 snickare..
Hur har ni andra det? När ni slutade i vilken vecka samt hur ( sjukskrivning, graviditetspenning, avstängda från chefen?)
Hej!
en gammal tråd men jag testar ändå att skriva. jag är gravid i vecka 24 och jobbar inte som målare, men jag och min sambo ska måla om hela vårt hus på 116 kvadrat invändigt. Jag har dock fått kalla fötter nu när jag läser om det, hur ?farligt? eller inte farligt det är för gravida. Jag kan läsa att Så länge man använder vattenbaserade färger så ska det vara ok, men samtidigt står det att man ska undvika att vistas i nymålat som gravid. Jag har en önskan att hjälpa mig sambo att måla, men även om jag skulle undvika det så behöver jag ju bo, sova och äta i miljön under hela tiden då vi tänkt måla i vårt nuvarande boende och ta ett rum i taget. Vad säger ni som är målare i yrket, för googlar men så får man upp allt möjligt.
/ en orolig gravid kvinna