• Paulina P P

Vilket abonnemang ska jag välja?

Jag har just bytt från gammal mobil till smartphone (Android) men har inte valt abonnemang än. Måste göra det ASAP. Vad passar bäst? I min gamla telefon hade jag kontantkort så jag har ingen erfarenhet av abonnemang.

Jag bor där det är halvdåligt täckning på allt utom Telia
    Jag ringer inte mycket och skickar kanske max 100 SMS i månaden
    Jag har tillgång till gratis WiFi hemma, på jobbet, på bussen, på favoritcaféet, på tåget mm

• Svar på tråden Vilket abonnemang ska jag välja?
  • Hejo Svejo

Satsa på ngt bolag som ingår i Telias nät då? Jag tänker kanske halebop. Billigare än Telia har jag fått för mig. Har för mig att det är ett dotterbolag till Telia. Men har inte stenkoll.

• dejan9209
    Paulina P P skrev 2014-10-27 13:39:44 följande:

Jag har just bytt från gammal mobil till smartphone (Android) men har inte valt abonnemang än. Måste göra det ASAP. Vad passar bäst? I min gamla telefon hade jag kontantkort så jag har ingen erfarenhet av abonnemang.

Jag bor där det är halvdåligt täckning på allt utom Telia
    Jag ringer inte mycket och skickar kanske max 100 SMS i månaden
    Jag har tillgång till gratis WiFi hemma, på jobbet, på bussen, på favoritcaféet, på tåget mm

Comviq? känner du till dom? dom har superlåga priser 345 kr i månaden ring och sms mms hur mkt du vill och surfa 3g i månaden plus en telefon!
    julenstid.blogg.se
  • IamSisyfos

Halebop ingår precis som tidigare nämnt i Telias nät.

En sökning på låg / låg / låg på mobilabonnemang.nu ger tyvärr bara ett resultat för Telias nät (Halebop Hallå). 
    www.mobilabonnemang.nu/jamfor-mobilabonnemang

Om du inte har något större behov att tilläggstjänster och extra support skulle jag tippa på att Halebops kontantkorts-alternativ är bättre än Telias. Så börja med att kolla där.

• Paulina P P

...eller ska jag fortsätta med kontantkort? De flesta jag känner har Telia och till dem och till fasta telefoner ringer jag för 29 öre/minut. Jag har ett gammalt kontaktkort som slutat säljas för länge sedan (Telia refill kväll och helg) så det är svårt att få en klar bild av priserna. Vad jag för står kan man köpa till surf (eller också gör det att samtalspriserna blir högre eftersom jag kanske måste byta till de kontantkort som finns nu. Fattar inte riktigt).

• Paulina P P
    dejan9209 skrev 2014-10-27 13:49:55 följande:
    Comviq? känner du till dom? dom har superlåga priser 345 kr i månaden ring och sms mms hur mkt du vill och surfa 3g i månaden plus en telefon!
    julenstid.blogg.se
    Telefon har jag redan.
  • Paulina P P
    dejan9209 skrev 2014-10-27 14:07:24 följande:
    Ge bort den nya du får av comviq i julklapp till någon då!
    julenstid.blogg.se
    Julklapp fixad liksom.
  • inze
    Comviq har fastpris både som abonnemang och kontantkort. Så vet du inte om Comviq fungerar kan du alltid testa med kontantkortsvarianten först.
    Och fast pris kostar från 145 kr/mån men då ingår bara 0,2 GB surf/mån. 1 GB kostar 195 kr/mån och 3 GB 245 kr/mån. Så man måste inte skaffa abonnemang och binda upp sig med ny telefon om man inte vill.

Vill du fortsätta med Telia kontantkort har de t ex Ladda Allt som kostar 99 kr/mån. Du får man 0,5 GB surf, 100 min samtal och 500 SMS/mån. Så ringer du inte eller sms:ar så mycket är det ju billigare än Comviqs fastpris kontantkort.

Vill du skaffa Halebop kontantkort kan man där ladda Halebop Rubbet för t ex 169 kr/mån. Då ingår 1 GB surf, 1000 SMS/MMS och 100 samtal (hur långa som helst),
  • Paulina P P

Jag har fortfarande inget abonnemang. Kontantkortet funkar utmärkt än så länge. Det är gratis wifi på alla möjliga ställen och är jag på ett sånt skickar jag inte sms heller utan meddelanden via Messenger eller What's up.

• zZzZz

Det är ju tur det, men nu när tele2 släppt lös sina "abb" att man kan bygga sitt egna så borde du kanske ta deras minsta version, betalar som kontantkort 69öre per sms/minut, sen kan du välja till datapaket 1gb, skönare med abb än kontantkort i mitt tycke...

sen heter det Whatsapp och inte whats up :)

• Paulina P P
    zZzZz skrev 2014-11-24 15:24:39 följande:

Det är ju tur det, men nu när tele2 släppt lös sina "abb" att man kan bygga sitt egna så borde du kanske ta deras minsta version, betalar som kontantkort 69öre per sms/minut, sen kan du välja till datapaket 1gb, skönare med abb än kontantkort i mitt tycke...

sen heter det Whatsapp och inte whats up :)

Jaja, Whatsapp var det jag menade. Skrev lite snabbt.

Jo, jag blev glad när jag läste om Tele 2. Jag hoppas att andra följer efter. Tele 2 har tyvärr dålig täckning där jag bor.
  • zZzZz
    Paulina P P skrev 2014-11-25 09:11:36 följande:
    Jaja, Whatsapp var det jag menade. Skrev lite snabbt.

Jo, jag blev glad när jag läste om Tele 2. Jag hoppas att andra följer efter. Tele 2 har tyvärr dålig täckning där jag bor.
    Det lär visa sig, jo det är samma här, haft tele2 i 10år+.. flyttade förra året till ett hus ute i skogen och har dålig täckning med, men tänker inte byta operatör för det, allt funkar bra annars, och kör alltid whatsapp hemma via wifi så får det jag behöver, och slipper massa oönskade samtal, himla skönt, spec nu när man är pappaledig så är det bättre med mess via whatsapp/sms än telefonsamtal :)
Svar på tråden Vilket abonnemang ska jag välja?