• JasonDamian

    Varför ska det vara så svårt att hitta en flickvän?

    Vad är det med tjejer nu för tiden? Vill alla vara singlar?

    Jag är en normal kille, 26 år, pluggar, bor själv, lever ett normalt, ärligt, lagligt liv. Allt som saknas är någon att dela livet med. Jag ser inte ut som en fotomodell, men jag är väl inte så ful? 2 meter lång, blont snaggat hår, gröna ögon, något extrakilo. Jag älskar att laga mat, jag är bra på det, jag föredrar mysiga hemmakvällar framför barer. Kan både städa, tvätta, massera, vara romantisk och är väldigt allmänbildad. Visst min vänskapskrets är inte så stor, men har även försökt både barer, klubbar, utbildningar och nätet. Inget verkar fungera. Det enda jag begär är drogfria, ärliga och seriösa tjejer. Är det för mycket begärt?

  • Svar på tråden Varför ska det vara så svårt att hitta en flickvän?
  • sextiotalist

    Bra att du har krav, men glöm inte det viktigaste kravet, det är känslorna och de ska vara ömsesidiga.

    Det ligger nog lite i att kvinnor hellre är singlar än är tillsammans med någon för att.

    Men det är väl bättre att den kvinnan som du troligen kommer träffa är tillsammans med dig för att du är du, än för att ha en random pojkvän som endast uppfyller yttre förväntningar

  • Singel

    singlar?

    Jag är en normal kille, 22 år, bor själv jobbar o tränar gym har ganska fint kropp, lever ett normalt, ärligt, lagligt liv. Allt som saknas är någon att dela livet med. Folk tycker att jag är en snygg o stiligt kille 180 C meter lång,svart hår, brun ögon,Jag älskar att laga mat, träna, diska o städa jag är bra på det . Visst min vänskaper är ganska står men har svårt att hitta en tjej, Inget verkar fungera. Har bott i Sverige i 5 år har aldrig haft en tjej:(

  • MiniLakris

    Har varit singel i 11 år nu och är inte äldre än 30. I början var jag ganska kräsen med vad för tjej jag ville träffa. Men nu senaste året så skulle det kännas helt undebart att bara träffa (vem som helst). Desto flera krav desto mindre chans känner jag. Inte värt att vänta på nån man verkligen skulle vilja ha. Kommer sluta med att man sitter där ensam vid 50 och missat sina chanser för man tackat nej till (vem som helst)

  • Sweetme90

    Jag är 28 och j¤vligt less på att vara singel så jag vet hur det känns och det suger ! :( vill oxå hitta någon kille någon gång gärna en hästbonde vore det allra bästa men det verkar dröja ;) =P 

  • poppa01

    intresant att ts har bra självförtroende och ändå så vill ingen kvinna ha honom.

    som det ser ut idag så är det 40 % av männen som ligger med 100 % av killarna, resterande 60 % av killarna blir alltså kallade för misogyna för att de påpekar detta...

  • Zebure

    Alpa,F,Beta Buck

    Antingen så är du deras Chad/Tyrone för kvinnor när tjejer är 18. Eller så är du deras friend zone reserv, för när dom har blivit 35+

  • Zebure
    poppa01 skrev 2018-05-15 21:57:56 följande:

    intresant att ts har bra självförtroende och ändå så vill ingen kvinna ha honom.

    som det ser ut idag så är det 40 % av männen som ligger med 100 % av killarna, resterande 60 % av killarna blir alltså kallade för misogyna för att de påpekar detta...


    Skulle nog säga 80%/20% Regel som gäller.. D.vs 80% av kvinnor går efter top 20% män. Varav botten av kvinnor tror sig ha samma värde som övriga 80% till följd av Beta män som är törstiga.
  • K Kalle
    JasonDamian skrev 2014-10-27 15:15:53 följande:

    Vad är det med tjejer nu för tiden? Vill alla vara singlar?

    Jag är en normal kille, 26 år, pluggar, bor själv, lever ett normalt, ärligt, lagligt liv. Allt som saknas är någon att dela livet med. Jag ser inte ut som en fotomodell, men jag är väl inte så ful? 2 meter lång, blont snaggat hår, gröna ögon, något extrakilo. Jag älskar att laga mat, jag är bra på det, jag föredrar mysiga hemmakvällar framför barer. Kan både städa, tvätta, massera, vara romantisk och är väldigt allmänbildad. Visst min vänskapskrets är inte så stor, men har även försökt både barer, klubbar, utbildningar och nätet. Inget verkar fungera. Det enda jag begär är drogfria, ärliga och seriösa tjejer. Är det för mycket begärt?


    Ja du. Jag letade desperat efter en pojkvän i flera år. Gav upp när jag fyllde 34 och då träffade jag min make.

    För killar är personligheten viktigare än utseendet. Tjejer är inte lika kräsna som killar där. Svårigheten är att vara på ställen där man kan träffa folk av motsatt kön på ett naturligt sätt. En väninna till mig som gillar killar som jagar gick jägarutbildning för att träffa killar (OBS, ordvitsarna är inte planerade).
  • K Kalle
    dirty88 skrev 2014-11-24 21:10:31 följande:

    Sluta vara en white knight. Du är så uppenbart desperat vilket hittills i historien, aldrig har lett till russinfingrar.

    Är du kanske en man formad av genusvetenskapen? En sån där man som på papperet verkar så bra, mysig och mjuk men i verkligheten är helt ointressant för kvinnorna?

    Börja lyssna på black metal, köp motorcykel, slåss gärna och hota folk till höger och vänster samt dödsknarka och dödssup på helgerna. Du kommer simma i pussy. 

    /Dirty87 (pullar mad pussy)


    Bry dig inte om detta TS. Min man är mysig och go och jag hade aldrig valt honom om han varit den tuffa typen. Aldrig. Mina väninnor är likadana (inklusive jägartjejen - hon är uppvuxen på en bondgård med skog och då jagar männen, och en del kvinnor).

    Du måste ha en personlighet, men den personlighet kan lika gärna vara den schyssta, ärliga, mogna och mysiga mannen.
  • K Kalle
    Söt Som Socker skrev 2014-11-26 21:37:22 följande:
    Men det låter som han vill ha vem som helst. I väldigt många fall när man kommunicera med andra människor så är hur man säger något nästan viktigare än vad man säger. Olika ord väcker olika reaktioner och associationer hos människor. För att ta ett exempel frasen som du skrev var "jag vill ha en flickvän", den frasen låter inte desperat och inte som du kan tänka dig vem som helst. Frasen som Ts skrev var:  "Varför ska det vara så svårt att hitta en flickvän", den låter betydligt mer desperat och som att personen kan tänka sig vem som helst.  

    Så om Ts inte är så desperat som han låter så kanske han ska jobba på hur han uttrycker sig.

    P.s Boten mot att vilja ha en partner är inte kastrering, det är boten på att vilja ha en sexuellpartner. Det finns inget bot mot att vilja ha en partner eftersom det är en skyddsinstinkt D.s

     
    TS skriver också "Det enda jag begär är drogfria, ärliga och seriösa tjejer." Vilket säkert inte är sant. Han lär inte bli kär i vem som helst. Att formulera detta för sig själv är sannerligen inte så lätt. Jag kunde inte göra det förrän efter jag träffat min man.
  • K Kalle
    poppa01 skrev 2018-05-15 21:57:56 följande:

    intresant att ts har bra självförtroende och ändå så vill ingen kvinna ha honom.

    som det ser ut idag så är det 40 % av männen som ligger med 100 % av killarna, resterande 60 % av killarna blir alltså kallade för misogyna för att de påpekar detta...


    Med tanke på att de flesta faktiskt är tillsammans med någon stämmer inte detta. Dock tror tydligen en del desperata singelkillar det. Det är enklare att skylla på det än att rannsaka sig själv.
  • sofiat11

    Tror inte att äkta kärlek kan "hittas" eller tvingas fram. Tänk istället vad du gillar och vill göra i livet, sträva efter dom sakerna i sociala sammanhang så kommer du förr eller senare att stöta på din livs kärlek skulle jag tro :)

Svar på tråden Varför ska det vara så svårt att hitta en flickvän?