• Förhppningsfull el bara dum

Rekommendation om duktig parterapeuter eller psykoterapeut?

Hej!
    Behöver en hjälpande hand och tips om bra tex. parterapeut eller annat alternativ ;) 
    Jag & killen jag träffat fram och tillbaka i över 3 års tid nu behöver nog en hjälpande hand eller bara ett konstaterande att vi kanske skulle gå skilda vägar.
    Vi har det toppen, verkligen toppen tillsammans tills han får "panik" och måste slå sig fri för att sedan (X antal upprepade gånger) vara som bortblåst men ALLTID varit den som tagit kontakten igen.
    Hur vem och vad kan få honom att börja rannsaka sina märkliga mönster.??
    Han säger själv att han är med på 100 % att prata med någon för att lösa våra så kallade problem, tex kommunikation vid svåra situationer, hans "rädsla" för känslor.
    Jag vill verkligen också satsa då han är genomgående super förutom när han försvinner....... 
    Vem pratar man med, vem tar man kontakt med som kan få en att rannsaka varför vi gör som vi gör och inte kan vara ifrån varandra en längre tid??
    Han är väldigt rätt fram i övrigt men behöver liksom någon som får ur honom varför han gör som han gör och vad som kan hjälpa att tänka i andra banor.
    Jag vill ju inte tro att loppet är kört ännu =/
    Tacksam för svar

Länkar och egna upplevelser uppskattas =)

Svar på tråden Rekommendation om duktig parterapeuter eller psykoterapeut?