• Theresetesstessan

vul v.7 hur många fick se ett hjärta slå?

Som sagt hur många har sett ett hjärta slå redan i vecka 7 vid ett vul?

• Svar på tråden vul v.7 hur många fick se ett hjärta slå?
  • Olga89
    Theresetesstessan skrev 2014-10-30 20:07:51 följande:

Åh tack!!

Hur räknar man? Har ägglossningens dag någon betydelse?

Du menar hur du räknar hur långt gången du är? Rent krasst är det ju från sista mensens första dag, men detta justerar ju läkaren. Som jag nämnde tidigare, jag räknade från sista mensens första dag, men det stämde inte överrens med ägglossningen. Min ägglossning var ca 14 dagar senare än var den borde vara. Detta kan ju bero på många faktorer; hormoner, stress, jag hade exempelvis slutat med minipiller ett par månader tidigare, därmed blev både mens och ägglossning satt lite ur spel hos mig.
  • Theresetesstessan

Okej, de där gravtesterna som visar hur många veckor man gått, är det något att rekommendera och som man kan lita på?

• Olga89
    Theresetesstessan skrev 2014-10-31 17:50:24 följande:

Okej, de där gravtesterna som visar hur många veckor man gått, är det något att rekommendera och som man kan lita på?

I mitt fall stämde det, men jag har hört att det mest är ett säljtrick och absolut inte är 100 procentigt. Jag testade dock bara en gång, ca 1,5 v efter befruktning
  • Olga89
    Theresetesstessan skrev 2014-10-31 18:22:59 följande:

Läste att det bara gick upp till vecka 3?

Ja så kan det nog vara. När ska du göra ditt nästa vul?
  • Skumbollen
    Theresetesstessan skrev 2014-10-31 22:36:43 följande:

Har inget bokat :(

De ska numera alltid erbjuda ett återbesök 10-14 dagar efter första besöket om det finns tveksamheter. Så ring du och boka in en tid till.
  • BSBS

6+3 såg jag hjärtat, men läkaren som utförde vul:et sa att det kunde vara svårt att se så pass tidigt!

• mammatillfyra7501
    BSBS skrev 2014-11-07 02:46:07 följande:

6+3 såg jag hjärtat, men läkaren som utförde vul:et sa att det kunde vara svårt att se så pass tidigt!

Jo så sa hon till mig igår oxå. Hjärtat börjar slå typ nu .
  • bohan85

6+3 såg vi hjärtat på VUL även om det inte var supertydligt såklart. Men något som fladdrade och läkaren kollade min puls och konstaterade att det var fostrets som "fladdrade".

• bohan85

Tillägg: Vid KUB blev jag framflyttad ca 4 dagar så var ju längre gången än 6+3 när hjärtat sågs.

• Flisansson

Gjorde Vul 6+4 tidigare i januari. Läkaren sa att jag var i vecka 5+ och att barnet gjordes för 3+ veckor sen. Men läkaren nämnde inget om hjärtljud men gratulerade till graviditet samt sa att foster och hinnsäck såg bra ut.

Orsaken till vulet var blodblandade flytningar under ca 11 dagar under v 4-5, vilket försvann sen.

Är i dag i 8+5 och har inte längre ömma bröst vilket jag hade i vecka 4-5-6. Däremot är mycket trött, hungrig, tycker inte om kaffe och har lätt att äcklas av mat. Har också lättare att få finnar. Kroppen känns lite som veckan innan mens.

Svar på tråden vul v.7 hur många fick se ett hjärta slå?