Får bonus inte vara på förskolan om jag är hemma?
Hej
Undrar om bonus får gå till förskolan om jag, bonusmamman är hemma?
Är det olika i olika kommuner kanske?
Någon som vet?
Hej
Undrar om bonus får gå till förskolan om jag, bonusmamman är hemma?
Är det olika i olika kommuner kanske?
Någon som vet?
Det är tom roligare att få huvudet klämt i ett skruvstycke, än att passa andras ungar.
För vissa, men verkligen inte i mina ögon.
Hoppas du fått svar på din fråga i alla fall. Det fanns en annan tråd där det var länkat till domen. Men jag minns inte vilken tråd det var.
Kommer alltid en sån där dum fråga i såna här trådar. :)
Om du ändå är hemma, varför vill du inte ha bonus hemma då?
Självklart får bonus vara på förskolan om hens föräldrar jobbar. Nya föickvänner är inte skyldiga att ta hand om deras nya killars barn, knepigt att folk begär det, har aldrig hört liknande när det gäller män som är ihop med en kvinna med barn.
Självklart får bonus vara på förskolan om hens föräldrar jobbar. Nya föickvänner är inte skyldiga att ta hand om deras nya killars barn, knepigt att folk begär det, har aldrig hört liknande när det gäller män som är ihop med en kvinna med barn.
Men om de är gifta gäller bådas tider lika mycket. Då får bonusföräldern ett annat ansvar, så är det i vår kommun.
Men om de är gifta gäller bådas tider lika mycket. Då får bonusföräldern ett annat ansvar, så är det i vår kommun.
Nope. Inte när det gäller tiderna inom omsorgen. Det är bara och endast vårdnadshavarnas tider som gäller. I alla kommuner. I hela Sverige.
Man får ett annat ekonomiskt ansvar om man är gift, eller har gemensamma barn, med vårdnadshavaren, men det har inget med tiderna på dagis att göra. Så hävdar din kommun det så drar de en rövare :)