Bjuden hem till "the love of my life"
Nu behöver jag mest skriva av mig!!
På lördag är jag bjuden på "krök" hem till en kille som jag varit sådär jättestört kär i ca ett år. Vi har typ varit "kända" för varandra i 5-6 år, men aldrig lixom umgåtts fram till för ett och ett halvt år sedan imed att vi har en del gemensamma vänner.
Jag har varit på krök/fest hos honom ett antal gånger innan, men denna gången är speciell då han smsade min närmsta vän och sa "Ta med Johanna". Innan har han bara bett dem att ta med ett par vänner, typ.
Nu känner jag mig precis som 14 år igen :) haha sådär jättelycklig som man bara blev när man skulle träffa den man var såå kär i.
Anledningen till att jag tycker om honom så mycket är att han är så fruktansvärt snäll och trevlig. Kanske inte den snyggaste killen som finns i mångas ögon, men absolut så är han det i mina. När någons personlighet kan göra denna så fruktansvärt snygg, ni vet när insidan betyder så otroligt mycket mer än utsidan. Då tycker jag att man kan klassa sig som kär.
Men tvisten i detta är att jag inte riktigt vet vad denna killen tycker om mig. På en fest i april/maj ngn gång slutade kvällen i tårar för både mig och han. Han blev dissad utav en tjej som bara ville vara hans kompis, medans jag var/är ju som sagt förälskad i denna kille.
Anledningen till att jag byggt upp så starka känslor är för att jag trodde då att han tyckte om mig, eftersom att hans/mina vänner berättade för mig vad denna killen tydligen hade berättat om mig. Att han tyckte att jag såg bra ut osv. Men nu i efterhand vet jag inte om det är sant, med tanke på att han ville ha en annan.
MEN en gång på en fest hemma hos honom, framåt småtimmarna och festen började dö ut så var det i princip bara jag och han kvar-vilket gjorde att vi fick pratat själva. Av någon konstig och rätt töntig anledning så började vi med snurra flaskan (haha). Han frågade då rätt intima saker om vem jag hade legat med senast. Tyvärr har jag ju varit med ett par andra även fast jag inte är intresserade utav dem, utan utav honom. Sedan frågade han om jag och denna killen då hade något eftersom att vi hade legat. Jag svarade ju såklart nej. Sedan kom vi in på denna tjejen som han varit intresserad av och han öppnade sig verkligen för mig och berättade, men han sa även tydligt att det "var så länge sedan, jag tycker inte om henne på samma sätt längre".
Hur ska jag tolka detta? Skulle ni berättat detta för någon som ni var intresserad av om den tjejen/killen ni senast varit intresserad av för att förklara att det inte är något och han kanske gillar mig, eller vill han bara bli av med mig? Så svårt är det alltså, och jag kan nästan inte koncentrera mig på något annat än honom, och det har varit så i ett år snart. Jag blir tokig, och det ända jag vill är att få bukt på det så att jag kan gå vidare om det behövs.
Bör jag kanske fråga honom något? Säga något? Berätta? Dock vet han nog rätt väl vad jag tycker om honom..
Och sedan är det ju inte det att han avvisar mig totalt heller, utan han pratar med mig, jag får kramar när jag kommer och när jag går, när han följer mig till bussen osv.
Jag är 17 år, troligtvis olyckligt kär och säkert väldigt trög som inte fattar .