• Anonym (britta)

finns ETT bra sätt o få tillbaka en som lämnat dig men nästan ingen följer detta sätt...!!!

Efter 40år o diverse upplevelser rikare (både egna o säkert 100 vänner o bekantas) så vet jag vilket drag man säkrast får tillbaks sitt x med. Fungerar i 90%. MEN ändå är det väääldigt få som följer detta råd, varför? rådet får ni säkert men ingen vill följa det. Visst, det är jobbigt att följa det men är det inte ännu jobb
    igare att bli lämnad?  Om det är enda speldraget du har som har högst vinstmöjlighet, varför inte använda det?
    Magiska ordet är TYSTNAD. Tystnad o likgiltighet. Du hör inte av dig, inte messar, inte meilar, inte ringer o absolut inte tjuter. Stå ut fast du mår dåligt men ångrar han sig så gör han det om du följer detta råd. Minst chans är ju att han ångrar sig om du håller på o ylar, textar, messar osv....dagligen. Eller hur? så skulle även du reagera, har jag rätt?

• Svar på tråden finns ETT bra sätt o få tillbaka en som lämnat dig men nästan ingen följer detta sätt...!!!
  • VIDE MI

Jag tror oxå på det sättet, man ska fokusera på att själv göra roliga saker. Däremot får jag nog säga att jag bara har blivit dumpad en gång av min egen make och då blev jag ledsen och ville inte separera och då gav han med sig och tom friade någon månad senare, jag har även flera gånger dumpat min man innan vi gifte oss och då har han övertalat mej, så hugget i sten är det inte. Nu är det ingen som dumpar någon sedan många år tillbaka:)

• Anonym (Love)

Stämmer! Har varit i tre längre förhållanden(3-10år). Dumpad av samtliga och sedan reagerat med tystnad...alla tre män har ångrat sig och bett på sina vara knän om en chans till.... Ibland kan det dock ta tid.... Men förr eller senare vänder det. Förutsättningen är dock att ni en gång verkligen var kära på riktigt!

• sextiotalist

Inte fungerat alls, varken när jag har varit den som blivit dumpat eller dumpat själv. De gångerna jag har gjort slut själv, så har det bara varit skönt att inte killen ifråga hört av sig och uppenbarligen så har det varit samma sak för de killar som gjort slut med mig.
    Jag vet också från vänner att det inte fungerat alls.
    Senast var det en väninna, vars ex gjorde exakt samma sak för att hon skulle komma krypande tillbaka

Jag tror ofta det beror på orsaken till att man gör slut. Är det för att man helt enkelt inte har några känslor kvar, så kommer de inte tllbaka för att personen ifråga inte hör av sig. Är det ett spel, då kan det fungera

• Anonym (suck)

Jag har varit tyst i snart tre år (efter 25-årigt förhållande) men han bor fortfarande med sin nya...................

• bullen1984

Det är ingen nyhet. Det är därför det kallas "spela ett spel"
    För att göra någon intresserad ska man låtsas vara otillgänglig. Lite svår, men inte för svår. 

Har jag däremot dumpat någon på grund av att känslorna är borta så är jag dock rätt nöjd med om den personen är tyst och låter mig vara ifred. 

• Rataxes70
    bullen1984 skrev 2018-01-20 08:00:03 följande:

Det är ingen nyhet. Det är därför det kallas "spela ett spel"
    För att göra någon intresserad ska man låtsas vara otillgänglig. Lite svår, men inte för svår. 

Har jag däremot dumpat någon på grund av att känslorna är borta så är jag dock rätt nöjd med om den personen är tyst och låter mig vara ifred. 

Jag har haft en relation i 1.5 år och till slut gav hon upp, då känslorna försvann. Orsaken var att jag körde med skygglappar och inte släppte in henne i mitt liv. Nu är det jag som med stor ånger ser att hon inte vill tillbaka, vilket grämer enormt mycket. Men som någon tidigare skrev, man saknar inte kon förrän den lämnat båset. Relationen har kantats av missförstånd och för lite engagemang från min sida att träffas (vi levde som särbo och bodde i var sitt hus). Jag tog henne helt enkelt för given, vilket nu straffat sig med att hennes känslor försvunnit.
  • Anonym (absolut)

Ja, det stämmer absolut att tystnad kan få en man att vilja jaga igen. MEN då krävs ju att mannen inte gjort slut för att alla känslor är borta eller för att han har träffat en ny.

Som kvinna kan jag säga att jag absolut inte skulle jaga efter någon som jag gjort slut med för att denne inte hör av sig. Män brukar dock gilla att jaga så åt det hållet kan det som sagt fungera utmärkt. 

En annan fördel med metoden är ju att man kommer över snubben fortare Man hjälper alltså sig själv om man ignorerar exet och exet bara tycker att det är skönt. Då måste man dock också avhålla sig från att stalka personen på sociala medier också. 

• Anonym (Silverräv)

Kanske ska testa det på min silverräv som försvann (dejt)

• Anonym (absolut)
    Anonym (Silverräv) skrev 2018-01-26 12:20:57 följande:

Kanske ska testa det på min silverräv som försvann (dejt)

Det krävs nog att man har haft ett förhållande för att det ska fungera. Iaf om din dejt inte är en sån som dejtar en massa för att sen välja den bästa och så försöker han underhålla alla fd dejter lite nu och då så de inte försvinner. Personligen är det inte en egenskap jag uppskattar hos en man. 
  • Anonym (Silverräv)
    Anonym (absolut) skrev 2018-01-26 14:04:15 följande:

Det krävs nog att man har haft ett förhållande för att det ska fungera. Iaf om din dejt inte är en sån som dejtar en massa för att sen välja den bästa och så försöker han underhålla alla fd dejter lite nu och då så de inte försvinner. Personligen är det inte en egenskap jag uppskattar hos en man. 

Nä han dejtar inte alls och han har varit singel länge, många år. jag tror jag skrämde honom med att vara för på. Han backade undan. Antagligen är det kört men jag vet samtidigt att det finns mycket känslor. Vi har känt varann i många år och sneglat på varandra länge men vi har inte varit singlar samtidigt. Så jag ligger lågt. Det är i alla fall det bästa jag kan göra.
  • Anonym (absolut)
    Anonym (Silverräv) skrev 2018-01-27 01:54:21 följande:
    Nä han dejtar inte alls och han har varit singel länge, många år. jag tror jag skrämde honom med att vara för på. Han backade undan. Antagligen är det kört men jag vet samtidigt att det finns mycket känslor. Vi har känt varann i många år och sneglat på varandra länge men vi har inte varit singlar samtidigt. Så jag ligger lågt. Det är i alla fall det bästa jag kan göra.
    Aha. Ja, ligg lågt ett tag. Om ett tag kan du ju fråga om en fika och sen efter det ligger du lågt igen, men se till att han är medveten om att du är intresserad om han vill Typ: "Det här var trevligt, det gör jag gärna om". 
  • Anonym (Silverräv)
    Anonym (absolut) skrev 2018-01-27 06:20:03 följande:

Aha. Ja, ligg lågt ett tag. Om ett tag kan du ju fråga om en fika och sen efter det ligger du lågt igen, men se till att han är medveten om att du är intresserad om han vill Typ: "Det här var trevligt, det gör jag gärna om". 

Ska absolut ligga lågt. Vi kom ganska mycket längre än fika om man säger så.... nåväl. Finns ett bra talesätt, spring inte efter män eller bussar, det kommer alltid en ny. Fast jag gillar ju den här killen.
  • Martinetto

Tystnad... idiotiskt tips. Funkar inte alls på mig iaf.

Exet straffade med tystnad och jag hatar intensivt denna passivt aggressiva behandling.

Nu blev jag mött av en en mur av tystnad efter vår separation vilket bara stärkte min övertygelse om att jag gjorde rätt. snart 10 år senare så fattar jag inte att jag trots allt försökte få det att funka.

Min nuvarande (sedan 9 år) har vid något tillfälle gjort likadant, jag går på minuten och det var inte jag som stod på bedjande knän efteråt.

• Anonym (absolut)
    Anonym (Silverräv) skrev 2018-01-28 21:08:00 följande:
    Ska absolut ligga lågt. Vi kom ganska mycket längre än fika om man säger så.... nåväl. Finns ett bra talesätt, spring inte efter män eller bussar, det kommer alltid en ny. Fast jag gillar ju den här killen.
    Det var inte därför han försvann då? Han kanske ville ha det där mer än fikat och inget mer?  
  • Anonym (Silverräv)
    Anonym (absolut) skrev 2018-01-29 20:03:30 följande:

Det var inte därför han försvann då? Han kanske ville ha det där mer än fikat och inget mer?  

Nja nä tror inte bara det var sex.... som han ville ha. Tror han insåg hur olika våra liv är. Så är det också men vi skulle kunna få det fint. Jag fick ingen riktig chans. Det stör mig.
  • Anonym (Dumpad III)

Gammal tråd, men intressant

Är i 50-års åldern och vår relation (särbo), hon aningen yngre, tog slut för två veckor sedan. Grejer byttes i helgen och det var hon som avslutade. Hon älskade mig, men hon tyckte att vi ville olika i livet. Jag tänker gå vidare genom att göra roliga saker, kommer hon på att det var ett ogenomtänkt beslut, tänker jag att hon hör av sig i någon form. Att pressa henne genom att kontakta henne, gör bara att hon kommer ta avstånd. Så tystnad och förtsätta göra roligt, träna osv är lösningen. Blir det inte vi igen, har jag inte slösat bort tid, samtidigt som jag har kul och går vidare.

Svar på tråden finns ETT bra sätt o få tillbaka en som lämnat dig men nästan ingen följer detta sätt...!!!