• JurgenMesser

Bröderna Lejonhjärta byter namn - blir "Syskonen Lejonhjärta". PK Censur

Nu har det tydligen hänt igen.

Bröderna Lejonhjärta byter namn - blir "Syskonen Lejonhjärta"

http://www.storkensnyheter.com/#!Brö...5-B57F92917BF3

Filmen om Astrid Lindgrens älskade "Bröderna Lejonhjärta" byter i nyutgåva på DVD namn till "Syskonen Lejonhjärta" - Anledningen? - Ordet "Bröderna" anses vara för könsladdat. 

- Vi lever i en Patriarkal könsmaktsordning där det manliga ständigt anses bättre än det kvinnliga. Ordet "bröder" är könsladdat och reflekterar de föråldrade strukturer som vi inte vill ha i ett öppet och tolerant Sverige. "Syskonen Lejonhjärta" är en könsneutral titel som speglar ett samhälle där alla har lika mycket värde. säger Paulette Rosas Hott, försäljningschef för program och licensiering på SVT. 

Vad tycks om det här beslutet gott folk?  Finns det någon hejd på eländet.
  • Svar på tråden Bröderna Lejonhjärta byter namn - blir "Syskonen Lejonhjärta". PK Censur
  • Anonym (Seriöst!)

Och detta direkt efter knull-skatten...

Hur jävla dumma ÄR ni?! HUR går ni, om och om och om igen, på den här misogynistiska skiten som enbart är skapad för att få folk att hata kvinnor och göra könen till olika raser?
    Man ska vara brajävla lågbegåvad innan man bara rakt av köper allt som står på internet!!!

• Krixx

Hahaha!!!! Anti-PK-maffians utomordentliga källkritik!!! Hahaha!!! Patetiskt!!! Alla artiklar som bekräftar deras snedvridna världsbild sväljs utan minsta kritik. Sorgligt!

• JurgenMesser
    Dissident skrev 2014-10-31 00:19:14 följande:

Ah det är en plojsida, fan jag gick på det. Trodde världen hade blivit galen. Det har den i och för sig men inte så pass än.

Måhända att det är en plojsida, men det läskiga är att det inte ligger så långt från verkligheten!
  • Grande Rock
    JurgenMesser skrev 2014-10-31 11:59:32 följande:
    Måhända att det är en plojsida, men det läskiga är att det inte ligger så långt från verkligheten!
    Måhända att du tror att du spelar korkad, men det läskiga är att det inte ligger så långt från verkligheten
    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • JurgenMesser
    Grande Rock skrev 2014-10-31 12:05:43 följande:
    Måhända att du tror att du spelar korkad, men det läskiga är att det inte ligger så långt från verkligheten
    Jag bugar, O' du vise PK-soldat.
  • Grande Rock

vad är det som är sjukt?
    att du måste hitta på nyheter för att ha något att fasa över?

Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Gert
    Anonym (kan hända) skrev 2014-10-31 00:35:58 följande:

Det är visserligen ett skämt men det som skrämmer mig är att det skulle faktiskt inte förvåna mig om det hände på riktigt.

Precis. Idag vet man inte vad som är på skämt eftersom Sverige är så sjukt att något sådant här skulle faktiskt kunna hända.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nerfherder
    Nicklas Lantz skrev 2015-01-02 10:06:12 följande:

Nyheten kommer från Storkens Nyheter. En satirsajt.

Det kom du på 2 månader efter alla andra...
  • sjuttiofemman

Hahaha roligaste jag har hört på länge :) Storkens nyheter är en skämtsida med låtsas-nyheter.

Att vissa Sd:are tar såna nyheter som en sanning är dock inte förvånande eftersom de ser så även på avpixlat och Fria Tider.

Svar på tråden Bröderna Lejonhjärta byter namn - blir "Syskonen Lejonhjärta". PK Censur