hade du aldrig undrat vrf är det som mest italien/indien födds barn med massor med problem lr om de födds alls? glöm att dricka! det hinner du fan alltid! jag är i v12 nu (nästan samma som du kanske) jag tycker att du ska undvika alkohol o rökning hellt under graviditeten. är en alkohol drink viktigare för dig än din barns normala o friska liv? är du en alkis? kan du inte åka bara utomlands o skippa dricka massa skit, spara på goda maten o vanliga utan alkohol drinkar ist. gå på spa lr gå o shoppa. det finns ju mkt att göra när man är gravid! jag bara säger dricker du en glas alkohol drink då tycker jag att du är oansvarig o obrydlig snart mamma (ursäkta mig men detta är min åsikt) jag uppväxte i familjen där mamma o pappa drack, jag kan inte säga att jag är niktarist. men jag är inte alkis o jag skulle aldrig åka utomlands för att gå på krogen lr dricka alkohol! annars v 12 kan man göra en abort fortfarande hörde jag, ring bm o fråga om sånt. fundera så klart innan längre stund, gör du abort om det är din första graviditet o om du har svårt att bli gravid(jag antar att du har inte alls svårt att bli gravid o du vill inte ha denna barn för att du vill festa o ha det roligt) men är det din första graviditet, gör du abort, då kan du få aldrig mer bli gravid igen, samma sak om det är sent abort för fram till v 20 lr ngt kan man göra abort men erfter v 8 tror jag blir det sent abort(vet ej riktigt, aldrig gjorde abort o tänker aldrig göra det heller) (jag har nog svårt att bli gravid utan massa med preventiv medel, aldrig tadit då heller förutom så klart kondomer) men är det sent då kan du oxå få aldrig mer bli gravid lr ha jätte svårt att bli gravid igen, dricker du när du är med barn så gör du illa bara till ditt barn. (altså skulle du inte hata dig sj om du skulle skada ditt barn pga att du ville dricka alkohol?)