Är Laban ett bra andranamn?
Har svårt att komma på andranamn till gossen. Vad tänker ni om namnet Laban?
Har svårt att komma på andranamn till gossen. Vad tänker ni om namnet Laban?
Jag tycker inte om det alls. Inte på en människa, möjligtvis en trött labrador...
Sött andranamn tycker jag.
Blir tilltalsnamnet Spöket då?
Jag tror man ska vara försiktig med vad man ger sitt barn även i andranamn. I åtminstone min dotters förskola så får de i samlingen bla lära sig vad de heter i andranamn (om de nu inte redan kan det). Då får ju de andra barnen höra vad de heter i andranamn.
Jag tycker att Laban är jättesött! Visst tänker jag bl.a. på spöket Laban, men det är för mig inget negativt.
Jag gillar Laban. Så klart.
Tycker Laban är fint. Betyder Vit på hebreiska. Den bibliska personen Laban var visserligen inte den trevligaste typen, men men.
Jätte vackert
Absolut! Fint namn!
Det är ju helt upp till er. För mig är Laban ett hundnamn, i samma klass som Fido och Buster.
Jag försökte läsa på i bibeln om Laban men hittade inget direkt dåligt. Men jag kanske tittade slarvigt? Han var släkt med Rebecka vid brunnen och var det inte Rakel och Lea han var släkt med också? Laban är bara en bifigur, typ en farbror som bor en dagsmarsch bort.
Jag försökte läsa på i bibeln om Laban men hittade inget direkt dåligt. Men jag kanske tittade slarvigt? Han var släkt med Rebecka vid brunnen och var det inte Rakel och Lea han var släkt med också? Laban är bara en bifigur, typ en farbror som bor en dagsmarsch bort.