• Anonym (Stavning!)

Varför kan folk inte stava till maträtter på det här forumet?!

Har sett ett flertal trådar där de skriver kårrv istället för korv, pittsa istället för pizza, spagätti istället för spaghetti, tackos istället föt tacos m.m. Det senaste var väl fläskkåtlätter om jag inte minns fel.

Finns det inte lite väl många dyslektiker eller folk som inte gått ut grundskolan på det här forumet?

Skärpning! Innan ni skriver, kolla i en ordbok hur det stavas!

• Svar på tråden Varför kan folk inte stava till maträtter på det här forumet?!
  • Anonym (clear up)
    Anonym (Stavning!) skrev 2014-11-01 17:13:10 följande:

Har sett ett flertal trådar där de skriver kårrv istället för korv, pittsa istället för pizza, spagätti istället för spaghetti, tackos istället föt tacos m.m. Det senaste var väl fläskkåtlätter om jag inte minns fel.

Finns det inte lite väl många dyslektiker eller folk som inte gått ut grundskolan på det här forumet?

Det var nån som trollade här en gång och stavade pizza pittsa, och folk hängde på och började skriva andra saker som hen kunde laga till gästerna, och stavade det så som du skriver i trådstarten. Och så har det liksom hängt kvar. Så det är skrivet på ett skämtsamt sätt och folk vet såklart hur det egentligen ska stavas :)
  • Anonym (mja)
    Anonym (clear up) skrev 2014-11-01 17:16:36 följande:
    Det var nån som trollade här en gång och stavade pizza pittsa, och folk hängde på och började skriva andra saker som hen kunde laga till gästerna, och stavade det så som du skriver i trådstarten. Och så har det liksom hängt kvar. Så det är skrivet på ett skämtsamt sätt och folk vet såklart hur det egentligen ska stavas :)
    Mja, Lasange skriver folk till höger och vänster, jag tror inte et är på skämt i det fallet...
  • Anonym (Kårv)

Det var jag som började med "Kårv". Vill inte avslöja vem jag är så inte min identitet ryker. Men jag skrev om "makaroner och kårv". Därefter har en pajas tagit efter mig och tjatat ut detta med felstavning och kommit med pittsa, hamburjare, lasanj, osv osv. Hon har även kopierat mitt ord "Kårv" och skrivit trådar med den stavningen. Snacka om no-life. Kul en gång men inte mer . Det räckte liksom med min tråd

• Anonym (Stavning!)
    Anonym (Kårv) skrev 2014-11-01 17:36:28 följande:

Det var jag som började med "Kårv". Vill inte avslöja vem jag är så inte min identitet ryker. Men jag skrev om "makaroner och kårv". Därefter har en pajas tagit efter mig och tjatat ut detta med felstavning och kommit med pittsa, hamburjare, lasanj, osv osv. Hon har även kopierat mitt ord "Kårv" och skrivit trådar med den stavningen. Snacka om no-life. Kul en gång men inte mer . Det räckte liksom med min tråd

Men är du medveten om att det kanske finns folk på forumet som verkligen inte vet hur det stavas, och tror att din och dina efterapares stavning är den rätta? Man ska inte sprida felkunskaper, din pajas!

• Anonym (clear up)
    Anonym (Stavning!) skrev 2014-11-01 17:39:46 följande:
    Men är du medveten om att det kanske finns folk på forumet som verkligen inte vet hur det stavas, och tror att din och dina efterapares stavning är den rätta? Man ska inte sprida felkunskaper, din pajas!
    Äsch, det var väl inte så allvarligt :) Folk som tror att det stavas så lär ju bli rättade ganska fort!
  • Anonym (c)
    Anonym (Stavning!) skrev 2014-11-01 17:13:10 följande:

För annars hade du väl inte haft något att starta tråd på FL om?
  • Nyfiken gul

Äsch det felstavas på allt möjligt både här och där. Big deal? 

Som tex:  gabberob, interju, egenkligen eller klassikern i namntrådarna som Cewin, ,,, 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Stava Rätt)

Blir jävligt irriterad på alla dessa felstavningar, suck... Hur svårt kan det vara? Demon

• Anonym (Antingen..)

Jag tror antingen det beror på att vuxna människor idag faktiskt inte vet hur det stavas eller att de är dyslektiker. Men det kan ju ha funnits de som stavat fel på skämt också, för att väcka uppmärksamhet.

Men det är många som stavar och skriver illa idag, jag blir oroad för hur man ska kunna bevara vårt språk för kommande generationer.

• Anonym (Klara21)

Grammatiken är över lag dålig här på FL. Hur många är det som t ex skriver han när det ska vara honom? Visst, det är många arbetslösa, lågutbildade och bidragsberoende som hänger här. Men är det så himla svårt att skriva korrekt, de allra flesta har väl i alla fall gått klart grundskolan...

• Anonym (nisse)

Vilket urbota tråkigt liv du måste ha som känner dig nödgar att skriva ett inlägg om det Obestämd

• jeolpeol

Åh ja dessa trådar minns jag, även om det var sådär elva år sedan de florerade 🤣

Varför denna tråd väcktes till liv helt plötsligt 2025 vet jag inte, men tack för att ni påminde mig om roliga fl-trådar 😁

• Anonym (Hmm)

Det heter inte kårv - det heter körv!

• Anonym (Trötta snobbspråk)

Det är inte så lätt alltid. Särskilt inte med franska rätter. För mycket vokaler som ändå aldrig uttalas i det språket. 

• Anonym (Antingen..)
    Anonym (Klara21) skrev 2025-06-28 12:33:33 följande:

Grammatiken är över lag dålig här på FL. Hur många är det som t ex skriver han när det ska vara honom? Visst, det är många arbetslösa, lågutbildade och bidragsberoende som hänger här. Men är det så himla svårt att skriva korrekt, de allra flesta har väl i alla fall gått klart grundskolan...

Antagligen folk som inte ens klarade grundskolan.
  • Anonym (Antingen..)

Har sett andra konstiga stavningar på maträtter, som "Lassanj" om Lasagne, " Bernässås" och "hamburjare".

Svar på tråden Varför kan folk inte stava till maträtter på det här forumet?!