pratar skit till barnen skrev 2014-11-01 17:53:07 följande:
Vid växelvis boende hur gör man med barnens aktiviteter (regelbundna som exempel fotboll, ridning och simskola), försäkringar, kalas och annat som rör barnen när samarbetet mellan föräldrarna inte är optimalt?
Barnens pappa vägrar gå på, betala för, och överhuvudtaget samarbeta på något sätt så just nu får barnen ha sina aktiviteter varannan vecka vilket gör att dem inte kommer in i grupperna ordentligt. Pappan och jag bor på samma ort så det är inte svårare för honom att ta sig på dessa än för mig.
Aktiviteter barnen hade innan separationen brukar det oxå vara vanligt att de ska fortsätta gå på om man går till fr osv.
Men nya aktiviter bör man vara överens om med den andra föräldern om man vill att de ska gå varje vecka.
Våra barn går bara varannan vecka på sina aktiviteter för det inte har gått att komma överens om det med den andra föräldern.
Barnen är oxå medvetna om detta, och vet varför det är så.
Men när barnen väl blir äldre och de verkligen brinner för ett intresse så måste det gå att lösas på något annat vis.
Försäkringar kan man ha vars en. Dock har jag förstått det som att försäkringsbolagen betalar ut pengarna till bokföringsadressen, så egentligen är det boendeförälderns ansvar att ha en försäkring.
Kalas, där är det väl lättast att man betalar var för sig.